MWG ontvangt minder inzendingen voor AMMA

MWG ontvangt minder inzendingen voor AMMA
  • Media
  • 4 mrt 2015 @ 11:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieBekroningenMediabureauAward

MWG heeft 112 inzendingen ontvangen voor de Annual Masters of Media Awards 2015, beter bekend als de AMMA's. Dat zijn er minder dan de laatste jaren. MWG ziet dat als gevolg van de aangescherpte criteria voor deze mediaprijs.

De AMMA kent prijzen toe in 10 categorieën, in 8 daarvan kon een case worden ingezonden. Voor het eerst in de AMMA historie heeft de categorie ‘Beste Mediastrategie’ niet meer de meeste inzendingen maar is dat nu ‘Beste Creatieve gebruik van een Medium’.

Het lager aantal ingezonden cases is volgens de MWG-commissie 'een direct gevolg van de continue aanscherping van categorieën en beoordelingscriteria en het kwalitatief stijgende niveau van cases door de jaren heen'. Er wordt door inzenders steeds kritischer en selectiever gekeken naar de mogelijke ‘winkans’ van cases.

Voor de genoemde categorieën bepalen 8 specialistenjury’s, in twee juryrondes, de nominaties en winnaars. De juryvoorzitters zijn:

  • Beste Mediastrategie – Susanne Damen (Samsung)
  • Beste Creatieve Gebruik van een Medium – Linda Boks (ZenithOptimedia)
  • Beste Interactieve Mediastrategie - Jeroen de Bakker (Boodschapp)
  • Beste Media-innovatie – Katrien Kleintjes (ABN AMRO)
  • Mediabureau van het Jaar - Allard Ruyl (BrandDeli)
  • Media-adverteerder van het Jaar – Peter Mulder (SBS)
  • Media-exploitant van het Jaar – Frank Bitter (MediaCom)
  • Hans du Chatinier-prijs – Joris Merks-Benjaminsen (Google)
  • YIM Mediatalent van het Jaar – Johan Smit (PMA)

De overige juryleden staan gepubliceerd op de AMMA-website.

Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen door een aparte jury via een workshop op donderdag 26 maart bij OMD. De inschrijving hiervoor loopt tot vrijdag 13 maart. De winnaar en genomineerden voor de Carl Lipp-prijs worden bepaald door een online enquête uitgevoerd door GfK.

Medio april worden de nominaties bekend gemaakt en start de kaartverkoop. Op donderdag 21 mei 2015 is de feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken