TreurTeeVee scoort het best bij 3Lab
- Media
- 19 aug 2015 @ 10:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieEntertainmentConceptMakers
- 19 aug 2015 @ 10:03
- Redactie Media
TreurTeeVee is de onbetwiste publieksfavoriet van het VPRO-programma 3Lab, waarin jong tv-talent zich vorige week mocht bewijzen op de nationale televisie. De eindwaardering van 8,2 was veel hoger dan de cijfers die de concurrentie ontving. Maar wat is TreurTeeVee precies? En wat zijn de kansen van dit concept?
TreurTeeVee is een tragikomisch, absurdistisch tv-programma van makerscollectief Circus Treurdier. Het oogst lof vanwege de originaliteit, humor, stilering en maatschappijkritiek. vanaf de eerste uitgezonden aflevering ('Seksualiteit') op 13 augustus stond het programma bovenaan de publiekslijst. Ook tv-recensenten beoordelen TreurTeeVee erg goed. Zij zien zeker kansen bij de publieke omroep.
'TreurTeeVee is ontstaan vanuit onze diepe behoefte om de fantasie weer terug op de beeldbuis te brengen', zegt regisseur Joost van Hezik in Broadcast Magazine. 'Aan de hoeveelheid publiekssteun die we nu hebben gekregen, merk je hoeveel behoefte er is aan écht Nederlands, absurdistisch drama.'
Middels crowdfunding vond Circus Treurdier de weg naar tv-succes. Met het geld werden twee pilot-afleveringen gemaakt ('Seksualiteit' en 'Zelfhaat'), die in november vorig jaar in samenwerking met de VPRO werden gelanceerd op Vpro.nl en Treurteevee.nl.
Circus Treurdier is een gezelschap van jonge professionele muziektheatermakers. Een nieuwe generatie acteurs, muzikanten, componisten, zangers en tekstschrijvers die eigenwijs aan de weg timmert in het Nederlandse theaterbestel. Circus Treurdier zoekt in zijn werk altijd een kruisbestuiving tussen verschillende genres zoals kleinkunst, toneel, popmuziek en cabaret. Het probeert hierbij het gat te dichten tussen hoge en populaire kunst en heeft hiermee een geheel eigen stijl ontwikkeld.
De vaste artistieke kern van Circus Treurdier bestaat uit Thomas Spijkerman (artistiek leider, maker, scenarist, acteur), Joost van Hezik (regisseur), Ellen Parren (maker, scenarist, actrice), Jan-Paul Buijs (maker, scenarist, acteur), Peter van Rooijen (maker, scenarist, acteur), Janne Sterke (vormgeving) en Wilko Sterke (muzikaal leider).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- absurd
- 3Lab
- VPRO
- Circus Treurdier
- televisie
- programma
- populair
- TreurTeeVee
- publiek
- humor
- absurdisitisch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing