TreurTeeVee scoort het best bij 3Lab

TreurTeeVee scoort het best bij 3Lab
  • Media
  • 19 aug 2015 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieEntertainmentConceptMakers

TreurTeeVee is de onbetwiste publieksfavoriet van het VPRO-programma 3Lab, waarin jong tv-talent zich vorige week mocht bewijzen op de nationale televisie. De eindwaardering van 8,2 was veel hoger dan de cijfers die de concurrentie ontving. Maar wat is TreurTeeVee precies? En wat zijn de kansen van dit concept?

TreurTeeVee is een tragikomisch, absurdistisch tv-programma van makerscollectief Circus Treurdier. Het oogst lof vanwege de originaliteit, humor, stilering en maatschappijkritiek. vanaf de eerste uitgezonden aflevering ('Seksualiteit') op 13 augustus stond het programma bovenaan de publiekslijst. Ook tv-recensenten beoordelen TreurTeeVee erg goed. Zij zien zeker kansen bij de publieke omroep.

'TreurTeeVee is ontstaan vanuit onze diepe behoefte om de fantasie weer terug op de beeldbuis te brengen', zegt regisseur Joost van Hezik in Broadcast Magazine. 'Aan de hoeveelheid publiekssteun die we nu hebben gekregen, merk je hoeveel behoefte er is aan écht Nederlands, absurdistisch drama.'

Middels crowdfunding vond Circus Treurdier de weg naar tv-succes. Met het geld werden twee pilot-afleveringen gemaakt ('Seksualiteit' en 'Zelfhaat'), die in november vorig jaar in samenwerking met de VPRO werden gelanceerd op Vpro.nl en Treurteevee.nl. 

Circus Treurdier is een gezelschap van jonge professionele muziektheatermakers. Een nieuwe generatie acteurs, muzikanten, componisten, zangers en tekstschrijvers die eigenwijs aan de weg timmert in het Nederlandse theaterbestel. Circus Treurdier zoekt in zijn werk altijd een kruisbestuiving tussen verschillende genres zoals kleinkunst, toneel, popmuziek en cabaret. Het probeert hierbij het gat te dichten tussen hoge en populaire kunst en heeft hiermee een geheel eigen stijl ontwikkeld.

De vaste artistieke kern van Circus Treurdier bestaat uit Thomas Spijkerman (artistiek leider, maker, scenarist, acteur), Joost van Hezik (regisseur), Ellen Parren (maker, scenarist, actrice), Jan-Paul Buijs (maker, scenarist, acteur), Peter van Rooijen (maker, scenarist, acteur), Janne Sterke (vormgeving) en Wilko Sterke (muzikaal leider). 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken