NPO Radio 1 grote winnaar bij Radiofreak Awards

  • Media
  • 5 okt 2016 @ 12:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersBekroningenAwardsRadio

Radio 1 heeft dit jaar de meeste RadioFreak Awards binnengesleept. Het radiostation heeft volgens het publiek het beste nachtprogramma, de beste nieuwslezer en beste verslaggever in huis. Ook Radio 538 en 3FM zijn in de prijzen gevallen.

2016 is het jaar van Amber Brantsen (27) en dat vinden de bezoekers van RadioFreak.nl ook. Ze hebben haar met afstand tot Beste nieuwslezer verkozen. Ze is sinds begin dit jaar de vaste stem van het Radio 1 Journaal naast presentator Jurgen van den Berg. En werd door de Volkskrant ook nog eens gekozen tot radiotalent van het jaar. Haar mooie duidelijke stem en grote inhoudelijke kennis hebben ervoor gezorgd dat het publiek haar ook voor de RadioFreak Award omarmde. Naast Amber waren ook Jan van de Putte (Radio 1) en Bart Jan Cune (Radio 538) genomineerd.

Nachtzuster beste nachtprogramma

‘Nachtzuster’ (NPO Radio 1 / Omroep Max) heeft de RadioFreak Award gekregen voor Beste nachtprogramma. Astrid de Jong (44) is de grote steun en toeverlaat voor de luisteraar in de nacht en de bezoekers van RadioFreak.nl waarderen dat. Voor de prijs waren ook ‘Vroeg op Frank’ (NPO Radio 2) en Markplaats (3FM) genomineerd.

Gio Lippens beste verslaggever

Sportverslaggevers zijn geliefd bij het publiek. En dat blijkt ook wel weer aan de winnaar die de RadioFreak Award voor Beste verslaggever in ontvangst mag nemen. Na Jack van Gelder vorig jaar is Gio Lippens dit jaar met afstand de winnaar. Hij is vooral bekend als kenner van het wielrennen en presenteert af en toe Langs de Lijn op NPO Radio 1. Daarnaast is hij vaste sportcommentator van het Radio 1 Journaal. Een uitstekende verslaggever die het publiek kan waarderen. Ook Elfanie Toe Laer (BNR) en Martijn Grimmius (NPO Radio 1) waren genomineerd.

Beste marketing: Radio 538

Radio 538 is nog altijd de best beluisterde zender van Nederland. En daarvoor heb je goede marketing nodig. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij er met de RadioFreak Award voor Beste marketing vandoor gaan. Ook Qmusic en Radio 10 waren genomineerd.

Personen kunnen de RadioFreak Award niet ieder jaar winnen. Maar radiozenders wel. En zo is het Radio 538 opnieuw gelukt om de prijs voor beste audiovormgeving in de wacht te slepen. Onder leiding van Chris Hartgers van Radio 538 werd onlangs het jinglepakket weer vernieuwd. Ook Sky Radio en Qmusic waren genomineerd.

Nieuw: beste 'visual radio'

Voor het eerst is er een RadioFreak Award voor Beste visual radio en 3FM gaat er met overmacht mee vandoor. De publieke popzender is al jaren pionier met het in beeld brengen van radio en het koppelen aan internet. Een verdiende prijs dus voor 3FM internetbaas Koen Maas en zijn team. Ook Radio 538 en Qmusic waren genomineerd.

Met de RadioFreak Awards zet platform RadioFreak.nl zet radiomakers en medewerkers van radiostations achter de schermen in het zonnetje. Niet de bekende dj’s of presentatoren, maar verslaggevers, nieuwslezers en radiomakers in de nacht maken kans om in de prijzen te vallen.

De programmaleiders/zendermanagers van de landelijke radiostations in Nederland mochten per categorie één persoon of radiostation nomineren. Met als voorwaarde dat dit geen mensen van de eigen radiozender mochten zijn. Na alle inzendingen van de zenderbazen is per categorie een top 3 samengesteld met de meest genoemde namen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken