Efteling brengt media onder bij Mediaxplain

Efteling brengt media onder bij Mediaxplain
  • Media
  • 8 nov 2016 @ 09:51
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieStrategieMediabureauPitches

Mediaxplain wordt vanaf december het nieuwe mediabureau van de Efteling. Het onafhankelijke mediabureau won de pitch na een zorgvuldig oriëntatietraject. Het bureau gaat de Efteling adviseren op het gebied van strategie, planning en inkoop van media. De pitch is begeleid door 3MO.

De Efteling is al jarenlang het belangrijkste attractiepark van Nederland en zelfs vierde in Europa. De unieke sfeer, het diverse aanbod, de sprookjesachtige omgeving en de sterke thematisering, maakt de Efteling zo geliefd bij vele Nederlanders en inmiddels ook daarbuiten.

Jeroen Vonk, Hoofd Marketing Campagnemanagement van de Efteling: “Tijdens het uitgebreide oriëntatietraject bleek Mediaxplain* als bureau het best aan te sluiten bij de diverse wensen van de Efteling. We zijn enthousiast over hun vernieuwende blik en strategie om onze totale media-inzet nog beter aan te laten sluiten op de rijke en al bestaande, maar ook toekomstige content, van de Efteling. Daarnaast gaat Mediaxplain ons met hun eigentijdse en ‘eigenwijze’ visie op digitaal vlak helpen naar digitale volwassenheid.'

Sander Bots, Business Unit Director bij Mediaxplain: 'We zijn enorm trots dat we met zo’n groots Nederlands merk gaan samenwerken. Een samenwerking op basis van partnership en niet enkel als leverancier. Elkaar versterken, met als gezamenlijk doel de Efteling nog succesvoller maken. Hierbij is de synergie tussen content, digitale en offline media een belangrijk speerpunt.'

De Efteling werd op 31 mei 1952 officieel geopend. Met name kunstenaar Anton Pieck zorgde voor de feeërieke sfeer die de Efteling kenmerkt. Deze wordt tot op de dag van vandaag gekoesterd en bewaakt. In de decennia die volgden, groeide ‘de Efteling’ uit tot ‘de Wereld van de Efteling’, waar inmiddels 4,68 miljoen bezoekers per jaar een onvergetelijke dag beleven. De komende jaren wil de Efteling uitgroeien van een regionaal park tot een internationale, meerdaagse vakantiebestemming, met 5 miljoen bezoeken in 2020. Om dit te realiseren, staat het creëren van een optimale beleving van het attractiepark en de (verblijfs)accommodaties in Kaatsheuvel centraal. Ondanks al deze ontwikkelingen blijft de Efteling trouw aan waar het allemaal mee begon: het vertellen van sprookjes, sagen, legenden, mythes en verhalen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken