Marktaandeel Talpa Radio groeit naar 32,5%
- 24 mei 2017 @ 12:24
- Bas Vlugt
Talpa Radio heeft een goede start gemaakt en zet de prestaties voort. In de periode maart/april 2017 groeide het zenderaandeel van de groep met 1,5 procentpunt tot 32,5 procent, een groei van 4,8 procent. Ook SLAM! en Radio 2 scoren prima.
Vlaggenschip 538 gaat in de groeit voorop. In maart/april 2017 behaalde de radiozender een marktaandeel van 12,2%, dat is 1,1 procentpunt hoger dan een jaar eerder. Sky Radio groeide met 0,7 procentpunt tot 10,1%. Radio 10 klom met 0,3 procentpunt tot een marktaandeel van 6,1%. Radio Veronica is voorlopig het zorgenkindje van Talpa Radio, de kleinsre radiozender van Talpa Radio zag het marktaandeel met 0,6 procentpunt dalen tot 4,1%.
Menno Koningsberger, algemeen directeur van Talpa Radio: 'Talpa Radio versterkt haar leidende positie door zowel het creëren van aanwas onder jongeren alsook in te spelen op de veroudering onder de bevolking - de doelgroep 15-59 jaar. De stations 538, Radio 10 en Sky Radio groeien in de door hen beoogde doelgroepen. We vertrouwen dat ook Radio Veronica de juiste koers te pakken heeft en zal groeien in de beoogde doelgroep met het pop- en rockhits muziekformat.'
Groei voor Radio 2 en SLAM!
3FM scoorde opnieuw een nieuw dieptepunt en zette een marktaandeel neer van 4,5%, 2,5 procentpunt lager dan een jaar eerder - een daling van 35,7 procent.
Radio 2 blijft het fenomenaal goed doen. Het marktaandeel steeg met 1,9 procentpunt naar 10,8%, een groei van 21,3 procent.
Het gaat ook goed met SLAM! Het marktaandeel van SLAM! bij luisteraars tussen 20 en 49 jaar is de afgelopen maand met 15 procent gestegen van 2,7 naar 3,1 procent.
Algemeen directeur Carlo de Boer van SLAM!: 'Dit is ons hoogste marktaandeel voor 20-49 jaar in de afgelopen zes jaar. Dat gaat dus lekker. De luisteraar hoort bij SLAM! een onderscheidende muziekmix en unieke programma’s zoals de Mix Marathon op vrijdag en Bij Igmar in de avond. Het is mooi om te zien dat de luistercijfers van SLAM! in deze volle radiomarkt zo stijgen.'
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing