Elsevier gaat 'herkenbaar' op de schop
- Media
- 17 jan 2019 @ 16:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintBrandingJournalistiekTijdschriften
- 17 jan 2019 @ 16:21
- Jeroen Mirck
Opinieweekblad Elsevier verschijnt op 24 januari in een vernieuwde vorm. Meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten moeten meer lezers trekken. De introductie gaat gepaard met een reclamecampagne en een introductieprijs van 2,99 euro.
De hoofdredactie benadrukt dat de inhoudelijke koers onveranderd blijft. ‘Een beter weekblad met een herkenbare stijl en hetzelfde vertrouwde geluid', zo meldt hoofdredacteur Arendo Joustra. 'Waar nodig zullen we een eigenzinnige koers varen. Maar altijd geschraagd door ons motto: eerst de feiten!’
Opgefriste vormgeving
Het blad krijgt hetzelfde formaat als vergelijkbare tijdschriften in het buitenland zoals Time, The Economist, Knack en L’Express. Tegelijk is het aantal pagina’s met tien uitgebreid en is voor beter papier gekozen. De vormgeving is geheel opgefrist door artdirector Peter ter Mors. Er is ook meer aandacht voor fotografie en illustraties. De inhoudelijke vernieuwing is in handen van hoofdredactielid René van Rijckevorsel. Nieuwe columnisten zijn Simon Rozendaal, Geerten Waling en Liesbeth Wytzes.
Twee spreads uit de Elsevier van volgende week.
Ook de vormgeving van de website is vernieuwd. Op de site zijn alle artikelen uit het blad te lezen, vaak verrijkt met extra foto’s en grafieken. De vernieuwing wordt begeleid door een reclamecampagne op de radio en in abri’s.
Afgelopen jaar heeft uitgever One Business op basis van gesprekken met lezers de abonnementenstrategie van Elsevier Weekblad aangepast. Trouwe lezers worden beloond en de uitgever is gestopt met goedkope proefabonnementen, hoge kortingen en gratis artikelen op de website. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat het aantal vaste abonnees groeit. Het aantal abonnees dat alleen een digitaal abonnement heeft, is in 2018 zelfs verdubbeld.
One Business, onderdeel van New Skool Media, is een multimediale uitgever die met zakelijke A-merken als Elsevier Weekblad, Juist en Beleggers Belangen de marktleider is in zijn segment.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Elsevier
- magazine
- journalistiek
- One Business
- columnisten
- feiten
- tijdschrift
- rebranding
- media
- opinieweekblad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes