Elsevier gaat 'herkenbaar' op de schop
- Media
- 17 jan 2019 @ 16:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintBrandingJournalistiekTijdschriften
- 17 jan 2019 @ 16:21
- Jeroen Mirck
Opinieweekblad Elsevier verschijnt op 24 januari in een vernieuwde vorm. Meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten moeten meer lezers trekken. De introductie gaat gepaard met een reclamecampagne en een introductieprijs van 2,99 euro.
De hoofdredactie benadrukt dat de inhoudelijke koers onveranderd blijft. ‘Een beter weekblad met een herkenbare stijl en hetzelfde vertrouwde geluid', zo meldt hoofdredacteur Arendo Joustra. 'Waar nodig zullen we een eigenzinnige koers varen. Maar altijd geschraagd door ons motto: eerst de feiten!’
Opgefriste vormgeving
Het blad krijgt hetzelfde formaat als vergelijkbare tijdschriften in het buitenland zoals Time, The Economist, Knack en L’Express. Tegelijk is het aantal pagina’s met tien uitgebreid en is voor beter papier gekozen. De vormgeving is geheel opgefrist door artdirector Peter ter Mors. Er is ook meer aandacht voor fotografie en illustraties. De inhoudelijke vernieuwing is in handen van hoofdredactielid René van Rijckevorsel. Nieuwe columnisten zijn Simon Rozendaal, Geerten Waling en Liesbeth Wytzes.
Twee spreads uit de Elsevier van volgende week.
Ook de vormgeving van de website is vernieuwd. Op de site zijn alle artikelen uit het blad te lezen, vaak verrijkt met extra foto’s en grafieken. De vernieuwing wordt begeleid door een reclamecampagne op de radio en in abri’s.
Afgelopen jaar heeft uitgever One Business op basis van gesprekken met lezers de abonnementenstrategie van Elsevier Weekblad aangepast. Trouwe lezers worden beloond en de uitgever is gestopt met goedkope proefabonnementen, hoge kortingen en gratis artikelen op de website. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat het aantal vaste abonnees groeit. Het aantal abonnees dat alleen een digitaal abonnement heeft, is in 2018 zelfs verdubbeld.
One Business, onderdeel van New Skool Media, is een multimediale uitgever die met zakelijke A-merken als Elsevier Weekblad, Juist en Beleggers Belangen de marktleider is in zijn segment.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- magazine
- Elsevier
- rebranding
- feiten
- media
- journalistiek
- One Business
- tijdschrift
- columnisten
- opinieweekblad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing