Qmusic en blowUP maken grootste fotomozaïek
- Media
- 16 jan 2019 @ 09:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 16 jan 2019 @ 09:43
- Sjaak Hoogkamer
Qmusic en blowUP media hebben het grootste fotomozaïek gemaakt op basis van foto’s van duizenden Qmusic luisteraars. Resultaat was een gigantisch billboard van 850 vierkante meter in Rotterdam dat 2 weken lang op het gebouw ‘The One’ naast de Erasmusbrug hing.
DJ Mattie van Qmusic deed in de ochtendshow een oproep aan luisteraars om hun mooiste foto’s van 2018 in te sturen. Binnen 24 uur kwamen er meer dan vijfduizend foto’s binnen. Van alle foto’s die de luisteraars hebben ingestuurd is een gigantische mozaïek gemaakt van Mattie & Marieke. Naast eht billboard is er ook een foto van hoge resolutie online geplaatst zodat luisteraars hun eigen foto en die van bekende Nederlanders terug konden zoeken. Mattie laat weten: ‘Hoe cool is het om samen met alle luisteraars op de grootste poster van Nederland te hangen! We kregen de mooiste foto’s binnen. Van vakantiefoto’s, tot vrijgezellenfeesten en bijzondere selfies. Er zat zelfs een echo van een aanstaande baby bij!’
Creatief samenwerken
Ernst Vos, CCO van blowUP media: ‘Dit project is een mooi voorbeeld van creatief samenwerken en is voor blowUP media het toonbeeld van de kracht van ons medium. We zien het dan ook als een bijzondere kans om onze grootste permanente locatie in Nederland in te zetten voor een ludieke actie als deze. Met zijn 850m² en meer dan 500.000 passanten per week is The One de meest opvallende BlowUP van Nederland, waardoor deze campagne geweldig tot zijn recht komt.’
De samenwerking kwam tot stand via ADCN, de Club voor Creativiteit en met Kinetic, specialist in Out-of-Home media. ADCN en Kinetic runnen een Out-of-Home creativity programma voor adverteerders en bureaus en proberen zoveel mogelijk creativiteit en innovatie te stimuleren. ADCN Managing Director Dinesh Sonak: ‘Met onze programma’s brengen wij veel verschillende disciplines samen om van elkaar te leren en met elkaar te experimenteren. Vanuit onze partnerships met Kinetic en Qmusic (Radio Creativity Labs) is de samenwerking met blowUP media ontstaan. De respons van Qmusic luisteraars, zowel op de radio als via social media, was veel groter dan we hadden verwacht.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing