Talpa Network zoekt gouden podcastidee voor The Cast

Talpa Network zoekt gouden podcastidee voor The Cast
  • Media
  • 14 jul 2021 @ 14:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PodcastContent

Talpa Network start ‘The Cast’, een nieuw initiatief waarmee creatieve makers met een ijzersterk podcast-idee kans maken op een groot podium. 'Van technologie en lifestyle, tot comedy en fictie, alle onderwerpen zijn welkom.'

De beste ideeën worden met behulp van de juiste middelen en kennis uitgewerkt tot hoogwaardige podcastproducties, met een bereik in heel Nederland. Opgeven voor ‘The Cast’ kan vanaf vandaag via talpanetwork.com/thecast.

Op dit moment zijn podcasts niet meer weg te denken uit het medialandschap. Daarom biedt Talpa Network zowel jong talent als ervaren verhalenmakers de kans om hun podcast-idee groots uit te werken en te lanceren. Deelnemers met de meest spraakmakende inzendingen krijgen een mooi budget en worden in ‘The Cast’ begeleid door de beste content- en productieprofessionals van Nederland. Ook krijgt het bereik van hun podcast een enorme boost door de marketingkracht van Talpa Network en distributie via audioplatform Juke naar grote podcast-platformen zoals Spotify.

Marc Adriani, directeur Audio: 'Als Talpa Network willen we investeren in Nederlandse creativiteit. Daarnaast zien we dat er steeds meer naar podcasts wordt geluisterd. Daarom zetten we onze deuren nu wagenwijd open voor het gouden podcastidee. Voor makers kost de productie van een kwalitatieve podcast soms maanden tijd. Met ‘The Cast’ willen we die makers een kickstart bieden, wat voor ons als bedrijf tegelijkertijd een mooie ervaring is.'

De deskundige jury van ‘The Cast’ bestaat uit:

Marc Adriani, directeur Audio
Yeliz Cicek, hoofdredacteur Linda meiden en podcastmaker
Marc Veeningen, hoofdredacteur Hart van Nederland
Michiel Moerdijk, hoofdredacteur Shownieuws
Patrick Goldsteen, director Digital Product & Growth Juke
Jenny Bakker, Head of Production het Bureau
Harry Bruinis, director Central Marketing
Roshan Tewarie, brand- & contentmanager Talpa Social
Bas Menting, DJ 538 en podcastmaker
Jort Koopman, commercieel manager Digital Solutions

Podcast-ideeën die gehoord moeten worden, kunnen volgens de initiatiefnemers van 8 juli tot 31 augustus 2021 ingestuurd worden via www.talpanetwork.com/thecast. Na 31 augustus beoordeelt de jury de inzendingen op creativiteit en potentie. Alleen de makers met de beste ideeën gaan dit najaar samen met Talpa Network aan de slag om van hun idee een goed verhaal te maken. 

Bekijk hieronder ook de introductiefilm over The Cast.
(PvWK)

Over Talpa Network
'Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV en New Wave), Digital (o.m. Kijk, Juke en VoetbalTV), Linda en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag) en Talpa Gaming. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions & het Bureau en Technology. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder. John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV.'

(bron: TN)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken