Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne

Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
  • Media
  • 15 jan 2024 @ 10:36
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Podcast

Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.

Sophie Grandia, Teamlead Recruitment bij Achmea: ‘De podcast sluit nauw aan bij onze nieuwe positionering als werkgeversmerk, die later dit jaar het licht zal zien. Het ontwikkelen van een eigen podcast was voor ons een logische stap. We experimenteren al een tijdje met podcast-advertising en op basis van brand- en crossmedia-onderzoek zien we significante effecten. Met deze podcast laten we zien dat Achmea nadenkt over maatschappelijke vraagstukken. We roepen de doelgroep op om daar een bijdrage aan te komen leveren en echt ergens voor te gaan.’

180 graden
De host en maker van de podcast is Sharid Alles. In elke aflevering wordt een nieuw perspectief gezocht op één specifiek maatschappelijk vraagstuk, zoals klimaatverandering, eenzaamheid of geluidsoverlast. Vanuit een persoonlijke observatie brengt Alles maatschappelijke uitdagingen in kaart, om vervolgens op zoek te gaan naar een nieuw perspectief. Zo loopt zij mee met een demonstratie van Extinction Rebellion en vraagt ze zich af waar de verantwoordelijkheid ligt voor een duurzame samenleving: bij het individu of bij de overheid? In een andere aflevering onderzoekt ze welke rol social media spelen bij eenzaamheid onder jongeren, om uiteindelijk tot een verrassend inzicht te komen. Het eerste seizoen van bestaat uit zes afleveringen, die in januari en februari 2024 wekelijks verschijnen. De podcast is te beluisteren via de NRC Audio-app en alle andere reguliere podcastplatformen zoals Spotify.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken