Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
- Media
- 15 jan 2024 @ 10:36
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Podcast
- 15 jan 2024 @ 10:36
- Nanny Kuilboer
Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.
Sophie Grandia, Teamlead Recruitment bij Achmea: ‘De podcast sluit nauw aan bij onze nieuwe positionering als werkgeversmerk, die later dit jaar het licht zal zien. Het ontwikkelen van een eigen podcast was voor ons een logische stap. We experimenteren al een tijdje met podcast-advertising en op basis van brand- en crossmedia-onderzoek zien we significante effecten. Met deze podcast laten we zien dat Achmea nadenkt over maatschappelijke vraagstukken. We roepen de doelgroep op om daar een bijdrage aan te komen leveren en echt ergens voor te gaan.’
180 graden
De host en maker van de podcast is Sharid Alles. In elke aflevering wordt een nieuw perspectief gezocht op één specifiek maatschappelijk vraagstuk, zoals klimaatverandering, eenzaamheid of geluidsoverlast. Vanuit een persoonlijke observatie brengt Alles maatschappelijke uitdagingen in kaart, om vervolgens op zoek te gaan naar een nieuw perspectief. Zo loopt zij mee met een demonstratie van Extinction Rebellion en vraagt ze zich af waar de verantwoordelijkheid ligt voor een duurzame samenleving: bij het individu of bij de overheid? In een andere aflevering onderzoekt ze welke rol social media spelen bij eenzaamheid onder jongeren, om uiteindelijk tot een verrassend inzicht te komen. Het eerste seizoen van bestaat uit zes afleveringen, die in januari en februari 2024 wekelijks verschijnen. De podcast is te beluisteren via de NRC Audio-app en alle andere reguliere podcastplatformen zoals Spotify.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes