Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien

- Media
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Kel Koenen
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) publiceerde de vierde editie van NMO Mediatrends. Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor de doelgroepbepaling binnen de bereiksonderzoeken van NMO.
Voor deze editie zijn meer dan 8.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun mediagedrag. De resultaten bevestigen een aanhoudende verschuiving naar online mediaconsumptie, met name onder jongeren. Online gamen wint verder aan populariteit binnen deze doelgroep. Daarnaast blijven de televisie en smartphone de meest gebruikte apparaten voor mediaconsumptie, met een penetratie van respectievelijk 95% en een nog steeds stijgend percentage voor de smartphone.
Opvallende trends zijn onder meer de toenemende aanwezigheid van smartwatches en spelcomputers in huishoudens. Ook het gebruik van smart devices die verbonden zijn met het internet vertoont lichte groei. Zo heeft inmiddels 71% van de huishoudens een smart TV en is in 26% een smart speaker aanwezig.
Het rapport is aangevuld met data uit de NMO Print & Merken Monitor, NMO Luisteren, NMO Kijken en NMO Online, wat zorgt voor een compleet beeld van de ontwikkelingen in het Nederlandse mediagedrag.
De volledige editie van NMO Mediatrends 2024 is beschikbaar op de website van NMO: www.nationaalmediaonderzoek.nl.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

