Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien

- Media
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mrt 2025 @ 09:13
- Kel Koenen
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) publiceerde de vierde editie van NMO Mediatrends. Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor de doelgroepbepaling binnen de bereiksonderzoeken van NMO.
Voor deze editie zijn meer dan 8.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun mediagedrag. De resultaten bevestigen een aanhoudende verschuiving naar online mediaconsumptie, met name onder jongeren. Online gamen wint verder aan populariteit binnen deze doelgroep. Daarnaast blijven de televisie en smartphone de meest gebruikte apparaten voor mediaconsumptie, met een penetratie van respectievelijk 95% en een nog steeds stijgend percentage voor de smartphone.
Opvallende trends zijn onder meer de toenemende aanwezigheid van smartwatches en spelcomputers in huishoudens. Ook het gebruik van smart devices die verbonden zijn met het internet vertoont lichte groei. Zo heeft inmiddels 71% van de huishoudens een smart TV en is in 26% een smart speaker aanwezig.
Het rapport is aangevuld met data uit de NMO Print & Merken Monitor, NMO Luisteren, NMO Kijken en NMO Online, wat zorgt voor een compleet beeld van de ontwikkelingen in het Nederlandse mediagedrag.
De volledige editie van NMO Mediatrends 2024 is beschikbaar op de website van NMO: www.nationaalmediaonderzoek.nl.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes