Biografie Mede-eigenaar en marketingmanager bij 360 Scouting, waar ik mijn passie voor marketing, voetbal en innovatie kan combineren. Samen met een team van elite videoscouts helpen wij betaald voetbalclubs uit binnen- en buitenland om meer geschikte spelers te vinden. De scouts, verspreid over drie continenten, behoren tot de absolute top 1% na een zeer uitgebreide selectieprocedure.
Peter Minkjan
[column] Is de online heerschappij van Google binnenkort voorbij?
Een succesvolle online strategie is sinds de opkomst van zoekmachines vrijwel altijd gebouwd op een sterke aanwezigheid binnen het Google-ecosysteem, maar voor het eerst zie ik een mogelijke kentering. De opkomst van AI, samen met veranderingen in zoek- en winkelgedrag, brengt Google in het nauw.
[column] AI gaat de marketingwereld veranderen, maar is dat erg?
Kunstmatige intelligentie gaat de wereld veranderen en zeker de marketingwereld. Banen verdwijnen, dus slimme marketeers denken nu na over hun veranderende rol.
[column] Podcastmaker? Laat geen kansen liggen op YouTube!
De populariteit en het aanbod van podcasts groeit. Dit betekent dat je als maker grote concurrentie hebt om de aandacht van de luisteraar. Het is daarom des te verwonderlijker dat het overgrote deel van podcastmakers kansen laat liggen op YouTube.
[column] Kan pricing de wereld redden?
Sommigen ontkennen het, maar er is geen ontkomen aan: we zien langzaam maar zeker de gevolgen van een wereldwijde klimaatcrisis. De extreem hete zomers, bosbranden in Zuid-Europa, droogvallende rivieren in de zomer of juist massale overstromingen, die vorig jaar ook ons land teisterden.
[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren
Een veelgebruikte manier om jongeren te bereiken is influencermarketing. Er is in de afgelopen jaren een hele industrie ontstaan, die nog steeds bloeit en groeit, maar er zit toch iets fundamenteel fout in de meeste samenwerkingen tussen merken en influencers. Influencermarketing is stuk. Hoe kunnen we het repareren?
[column] Fake news in marketingpresentaties
Nu de pandemie - voorlopig - voorbij lijkt, mogen we vanaf dit voorjaar weer samenkomen met vakgenoten tijdens events en congressen. Plekken waar de sprekers ons meenemen in de mooiste cases en de laatste marketingtrends. Geweldig om weer fysiek samen te zijn, maar helaas gaan veel van deze presentaties onwaarheden bevatten. Drie van de meest hardnekkige voorbeelden op een rij.
[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets
Terwijl wij ons druk maakten over lockdowns of het bedenken van onze nieuwe purpose, heeft een andere beroepsgroep stilletjes zijn definitieve doorbraak beleefd in ons land: de Fake Guru. Was het eerst alleen nog maar irritant, steeds diezelfde joker die je aan het dropshippen wilde krijgen, nu is het een ware plaag.
[column] Moneyball-marketing
Tien jaar geleden kwam Moneyball uit, inmiddels een van mijn favoriete sportfilms. Nu ben ik geen overmatig liefhebber van cliché honkbalfilms, maar ik werd gegrepen door het verhaal dat underdogs kunnen winnen door slimmer te zijn dan hun tegenstander. Een principe dat kansen biedt voor marketing.
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…
[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen
Fd.nl kopte onlangs: ‘Grote sterren lokken hun fans weg van Facebook en Instagram’. Op deze manier willen ze minder afhankelijk zijn van de grote techplatformen, direct kunnen communiceren met hun fans en zo een extra inkomstenbron aanboren. Op papier een goed idee, maar in de praktijk zal het overgrote deel van deze apps falen.
[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk
Een van de meest interessante marketingcases van het afgelopen jaar was er niet een waarin ons verteld werd hoe geweldig een merk iets had aangepakt, maar een waarin het merk toegaf grote fouten gemaakt te hebben. Fouten waar we van kunnen en moeten leren.
[column] Marketeer doe minder, maar beter!
De zomervakantie is een mooi moment om eens goed na te denken over het komende half jaar. Ons hoofd mag dan (nog) wel leeg zijn, onze agenda’s zitten al snel bomvol. Daarom is juist nu een uitstekend moment om te bepalen wat je op werkgebied allemaal nog wil doen, maar vooral wat je vanaf nu niet meer wilt doen.
[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)
Het is een bekend fenomeen in ons werkveld: marketeers die klagen over teruglopend organisch bereik op social media.
[column] Wees minder sexy
Het is treurig maar waar. Onlangs sprak ik met een marketeer wiens grootste uitdaging in het nieuwe jaar is om geschikte influencers te vinden. En hij had ook nog geen idee wat hij precies aan moest met TikTok. Kortom, ook in 2020 maken genoeg marketeers zich druk om hypes en ‘shiny new toys’.
- AlgemeenNieuws Uefa Champions League trophy...Nieuws Warc: Voorzichtig optimisme,...Nieuws Vattenfall stopt met 'Fossielvrij...Weblog [column] Sneller, hoger, sterker…...Nieuws Hornbach helpt bezoekers Lowlands...Nieuws De zomerfavorieten van Dries Poels...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 30,...Weblog Column Hoe marketing en sales samen...Nieuws De marketingtransfers van week 29,...Weblog [column] Van marketeer naar...Nieuws Onderzoek: inclusieve reclame loontNieuws Inzenden jubileumeditie Mercurs...
- BureausNieuws SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's...Nieuws Motorola lanceert modeshow met...Nieuws Hoka prolongeert We are all born to...Weblog [column] Moeilijk doen hoort erbijNieuws Seepje vernieuwt en zet oprichter...Nieuws Campagne moet werkgevers bewust...
- ContentmarketingNieuws Surfmerk Devoted lanceert brandfilm...Nieuws Snapchat belicht bijzondere sporten...Nieuws Ster lanceert podcast Starten met...Weblog [column] Tussen de verwende yuppen:...Nieuws 'Consument ziet peulvrucht over het...Nieuws Center Parcs breidt contentstrategie...
- DesignWeblog [column] De paradox van muzikale AI...Nieuws Nieuwe logo Landal verwijst naar...Nieuws Antwerpen viert 20 jaar logo met...Nieuws Amsterdam Fashion Week en Nespresso...Nieuws Protest sportswear: kunst en sportWeblog [column] Wees zuinig op je logo!
- Food en RetailNieuws Guaraná Antarctica sponsort 40ste...Nieuws Wehkamp.nl doet nieuwe poging in...Nieuws [marketeer 207] Brenda Smith - cmo...Nieuws Jumbo lanceert als eerste super...Weblog Column Esprit uit de mode?Nieuws Blue Band mag naam 'Roombeter' niet...
- MediaNieuws [onderzoek] Vrouwen...Nieuws Toezichthouders spreken Meta aan op...Nieuws NLziet steekt ouderwetse...Nieuws 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe...Nieuws Zakia Guernina en Roel Burgman...Nieuws De zomerfavorieten van... Amarins de...
- Online MarketingNieuws AS Watson maakt bezwaar tegen boete...Nieuws Interview Bojan Brkic AutoScout24:...Nieuws Universiteit Utrecht stopt met XNieuws 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,...Nieuws Worldline en iO lanceren AI Smart...Nieuws Glasvezel rukt op, meer mobiel...
- SponsoringNieuws Sportmerk On viert vriendschap in...Nieuws Nederlandse medaillewinnaars per...Nieuws Campagne Nederlandse Loterij: wat is...Nieuws Nederlandse marketeer Den Hollander...Nieuws Kia geeft energie tijdens LowlandsNieuws Samsung helpt 3 x 3 basketballers...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- AS Watson maakt bezwaar tegen boete... 18-07-2024
- Interview Bojan Brkic AutoScout24:... 16-07-2024
- Universiteit Utrecht stopt met X04-07-2024
- 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,... 02-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »