'Apple lanceert XS iPhone en auto'
- Online
- 4 sep 2018 @ 09:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieConcept
- 4 sep 2018 @ 09:18
- Peter van Woensel Kooy
Op 12 september 2018 is er weer een Apple-event. De geruchtenstroom in aanloop naar dergelijke events toe is -met de geboden snufjes- het belangrijkste marketinginstrument voor het meest waardevolle merk ter wereld, dus: what's next? Wij weten al iets.
'A leak reveals the new iPhone XS', seint de voor insiders toonaangevende The Daily Crunch door. Men heeft beslag gelegd op weer een andere bron, 9to5Mac, die haar watermerk in de foto heeft verwerkt (zie afbeelding). Het betreft op het eerste gezicht een computermuis, maar blijkt het prototype te zijn van een iPhone die deze keer niet een X Plus is of een licht gekrompen iPad, maar juist een verkleining van een bestaande 6 of 7. De nieuwe iPhone wordt dit jaar dus extra klein en heet XS. Hij mag weer in je broekzak passen. Groeien iWatch en XS wellicht later verder naar elkaar toe? Dat ligt voor de hand, de techniek is er al.
Botsing als marketingtool
Daarnaast is Apple aan het experimenteren met een systeem dat auto's bestuurt. Deze innovatie kwam aan het licht door... een vast onbedoelde botsing, vlakbij 'The Mothership', het nieuwe Apple hoofdkantoor in Cupertino. Daar heeft het merk als een van de weinige ontwikkelaars een vergunning om te experimenteren op de openbare weg met onbemande voitures. Botsing-marketing... het zal de stinkjaloerse imitatoren van Apple doen meesmuilen. Alleen beschikken zij vaak niet over de miljarden op de bank om innovaties met het creatieve Apple-jasje en strak design eenzelfde boost te geven als Apple. Eerder werd ook Tesla genoemd als mogelijke overnameprooi van Apple. Waar het bestuursysteem dan weer prima inpast. Kortom, ook op de redactie van MarketingTribune zien we nu al uit naar die twaalfde september aanstaande.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Apple
- computermuis
- imitatie
- Steve Jobs
- watermerk
- marketing The Daily Crunch
- afbeelding
- Cupertino
- zelfsturend
- Tesla
- iPhone
- Samsung
- iPhone
- one more thing
- prototype
- XS
- innovatie
- China
- bron
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers