KLM onderzoekt potentie ChatGPT voor klantcontact
- Online
- 16 feb 2023 @ 08:13
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 feb 2023 @ 08:13
- Michiel van Zaane
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft ChatGPT, het taalmodel van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Zo is de kunstmatige intelligentie op 14 februari, Valentijnsdag, gebruikt voor een gepersonaliseerde campagne.
Via een link konden klanten, fans en volgers een (liefdes)brief maken voor hun geliefde(n), vrienden of collega’s laten maken. Na het beantwoorden van zeven korte vragen maakte KLM een gepersonaliseerde (liefdes)brief op basis van de ingevulde antwoorden. Als extra optie kon de klant een (liefdes)brief laten genereren door ChatGPT. Met deze functie kreeg de klant een (liefdes)brief voor zijn of haar geliefde(n), vrienden of collega’s die iedere keer anders is, gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie. De campagne leverde positieve reacties op en boekte goede resultaten:
• 2.500.000 mensen hebben de Valentijnsdagcampagne gezien op sociale media en via de nieuwsbrief.
• In 12 uur tijd hebben 32.500 mensen de landingspagina bezocht om een liefdesbrief te maken.
• Het sentiment is positief in 50 verschillende markten, gemeten aan de hand van positieve comments die betrekking hebben op de campagne en positieve feedback op de nieuwsbrief.
KLM wil de mogelijjkheden en kansen van ChatGPT voor het klantcontact verder onderzoeken. KLM maakt al sinds 2016 gebruik van technologische innovaties zoals kunstmatige intelligentie om klanten sneller en beter van dienst te zijn. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met LiveWall.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing