Volkswagen boekt verrassend recordjaar met Autostadt
- Sponsoring
- 13 jan 2016 @ 12:29
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MerkenBrandingMarketingEntertainment
- 13 jan 2016 @ 12:29
- Redactie Sponsoring
Zowaar eens goed nieuws over Volkswagen in deze tijden van sjoemelsoftware: het eigen 'merkhuis' Autostadt vierde afgelopen jaar zijn 15-jarig jubileum met een recordaantal bezoekers. Maar liefst 2,42 miljoen autoliefhebbers bezochten Autostadt in Wolfsburg in 2015, een toename van 8,5%.
Sinds de opening in 2000 trok Autostadt al meer dan 33 miljoen bezoekers. Ook het aantal klantenauto’s dat in het 'VW-park' wordt afgeleverd, bereikte afgelopen jaar een nieuw record. 168.514 nieuwe Volkswagens werden in 2015 vanuit Autostadt aan hun nieuwe eigenaar overhandigd. Dit betekent dat 28% van de Duitse Volkswagen-kopers hun auto in 2015 in Autostadt in ontvangst nam.
Autostadt-CEO Otto Wachs vat 2015 kort samen: 'De viering van de 15e verjaardag van Autostadt vormde voor ons het hoogtepunt van 2015. Ons complete team heeft bijgedragen aan dit succes en dat wordt nu beloond met een nieuw bezoekersrecord.' Opmerkelijk dat hij alle ophef over moedermerk Volkswagen achterwege laat.
Belangrijke publiekstrekkers waren afgelopen jaar nieuwe tentoonstellingen, waaronder ‘Related Rides’ in het ZeitHaus (‘s werelds best bezochte automuseum), de diverse educatieve programma’s van de Autostadt, de nieuwe expositiereeks 'Design Display' en de culturele evenementen als onderdeel van het Movimentos Festival.
8.000 proefritten
Ook de seizoenproducties in de zomer en winter bewezen zich als populaire trekpleisters en trokken bijna een miljoen bezoekers. Tijdens meer dan 8.000 proefritten in verschillende elektrische Volkswagen-modellen rondden Autostadt-bezoekers afgelopen jaar qua afstand gezamenlijk ruwweg drie keer de aardbol.
Als communicatieplatform en themapark van Volkswagen Group focust Autostadt in Wolfsburg op de merkwaarden van Volkswagen en op alle aspecten van mobiliteit in lijn met het thema ‘Mensen, auto’s en wat ze beweegt’. Het themapark en educatieve centrum trokken sinds de opening in 2000 meer dan 33 miljoen bezoekers, waarmee de Autostadt één van de populairste toeristische bestemmingen in Duitsland is. Daarnaast is Autostadt is ’s werelds grootste aflevercentrum voor nieuwe auto’s.
Recordjaar voor Volkswagen’s Autostadt https://t.co/ftmyJuYAzq pic.twitter.com/E2FanSLUiV
— Volkswagen NL NWS (@PRVolkswagenNL) January 13, 2016
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management