SportsCom positioneert Lidl bij Waalse wielerklassiekers

SportsCom positioneert Lidl bij Waalse wielerklassiekers
  • Sponsoring
  • 28 apr 2016 @ 12:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoringSport

Sportmarketingbureau SportsCom heeft na Boels Rental ook de Duitse supermarktketen Lidl met succes begeleid in de Waalse wielerklassiekers. Na de sponsoring van de Flanders Classics-wedstrijden en de Ettix-QuickStep-wielerploeg was Lidl op zoek naar mogelijkheden om ook in Wallonië te communiceren via de wielersport.

SportsCom introduceerde enkele jaren geleden al Boels Rental met succes in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf was toen ook op zoek naar uitbreiding en naamsbekendheid in Wallonië en het partnership met de Waalse klassiekers bleek een schot in de roos. Boels Rental verlengde daarom overigens recentelijk zijn contract als main sponsor van ‘Les Ardennaises’. 

SportsCom werkt al jaren samen met Amaury Sport Organisation (A.S.O.), de organisator van deze klassiekers en van andere befaamde wedstrijden als Parijs-Roubaix en de Tour de France. Het bureau wist dan ook dat er nog een mooi sponsorpakket vrij was in deze topwedstrijden. 

Philippe Verbert, managing partner van SportsCom: 'Deze overeenkomst sluit perfect aan bij de activiteiten van Lidl in het wielrennen. Ze sponsoren al enkele jaren de legendarische wedstrijden van Flanders Classics en als je heel België wil coveren, zijn Les Ardennaises de logische volgende stap.'

Ook A.S.O. is tevreden met de overeenkomst. 'Natuurlijk zijn wij enorm tevreden om een winkelconcern met een naam als Lidl te mogen verwelkomen als de tweede grootste sponsor van Les Ardennaises’, aldus Bastien Delmaille, commercieel verantwoordelijke bij ASO. 'Het doet ons enorm plezier dat Lidl deze wielerwedstrijden naar waarde heeft geschat en heeft uitgekozen om hun verhaal als verse voedingsspecialist verder te verkondigen.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken