Xite presenteert nieuwe merkidentiteit

Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
  • Bureaus
  • 7 mei 2024 @ 15:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Muziekvideoplatform Xite presenteert een nieuwe merkidentiteit. Met de nieuwe identiteit en positionering wil het platform de band tussen kijkers, artiesten en zichzelf versterken.

In 2015 was Xite naar eigen zeggen de eerste aanbieder ter wereld die de brug sloeg tussen traditionele lineaire televisie en het nieuwe digital on-demand tijdperk. Inmiddels bereikt het platform ruim honderd miljoen huishoudens in diverse landen via lineaire televisie, interactieve tv-apps en on-demand streaming diensten. Om relevant en onderscheidend te blijven in het steeds vollere speelveld van on demand streaming platforms, heeft Xite haar bestaande merkidentiteit vernieuwd. Deze vernieuwing is tot stand gekomen in samenwerking met strategisch bureau Wunder en brand design agency G2K.

"See Your Music"
De nieuwe merkbeloft is "See Your Music". Met deze merkbelofte als leidraad is een dynamisch design ontwikkeld dat personalisatie ademt en tegelijkertijd herkenbaar en praktisch blijft voor alle media en devices. De kleuren zijn aangepast naar een flexibel systeem dat zich gemakkelijk laat aanpassen op basis van genre, sfeer of doelgroep. Daarnaast is er gekozen voor een uitgesproken en herkenbare letter, die de typografie en het bestaande, maar aangescherpte, logo op elkaar afstemt. De vormtaal is ontworpen vanuit een flexibel grid dat vertrekt vanuit de 16:9 TV-beeldverhouding.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken