Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of Plastic'

- Content
- 17 mei 2024 @ 14:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 mei 2024 @ 14:38
- Michiel van Zaane
De Plastic Soup Foundation lanceert de bijna geheel in/met AI geproduceerde film ‘Life of Plastic. De corporate commercial vertelt het verhaal over plastic van productie, tot de minideeltjes waarin het uiteenvalt – die in ons lichaam terecht kunnen komen.
Sinds het ontstaan van de plasticindustrie in de jaren 50 heeft een enorme hoeveelheid afvalplastic zijn weg gevonden naar steden, ecosystemen, waterwegen en, volgens recent onderzoek, het menselijk lichaam. Terwijl het bestaan van microplastics inmiddels algemeen bekend is, is het bestaan van nanoplastics - plastic deeltjes die onzichtbaar zijn voor het menselijk oog - een volgende fase in onze bewustwording van dit wereldwijde en nog grotendeels onbekend probleem. Er is steeds meer wetenschappelijke bezorgdheid over nanoplastics die in ons lichaam worden aangetroffen. Recent is ontdekt dat dat foetussen al in de baarmoeder nanoplastics kunnen binnenkrijgen.
Productiebedrijf Fledge maakte de film als een campagnevideo voor de toekomstige inspanningen van de Plastic Soup Foundation om het publiek in te lichten over microplastics, nanoplastics en de destructieve aard van plastic op onze menselijke gezondheid. Het productiebedrijf maakte het overgrote deel van de video met AI text-to-video en image-to-video software, om shots te creëren die anders niet mogelijk zouden zijn binnen de scope van het project. Dit bood de mogelijkheid om een visuele sfeer te scheppen die symbolisch dicht bij de storytelling ligt en hyperrealisme met surrealisme verweeft.
‘We bevinden ons in een fase waarin AI onze business sneller verandert dan we ons konden voorstellen. Na het maken van dit project, waarbij duizenden individuele shots werden gemaakt, hebben we nu een beter begrip van de huidige beperkingen, maar ook van de enorme mogelijkheden,’ zegt Roeland Jeangout, managing partner bij Fledge. ‘We gaan een spannend tijdperk van storytelling tegemoet en deze ervaring heeft ons geïnspireerd op elk aspect van het maken van films.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes