Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of Plastic'

Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of Plastic'
  • Content
  • 17 mei 2024 @ 14:38
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Plastic Soup Foundation lanceert de bijna geheel in/met AI geproduceerde film ‘Life of Plastic. De corporate commercial vertelt het verhaal over plastic van productie, tot de minideeltjes waarin het uiteenvalt – die in ons lichaam terecht kunnen komen.

Sinds het ontstaan van de plasticindustrie in de jaren 50 heeft een enorme hoeveelheid afvalplastic zijn weg gevonden naar steden, ecosystemen, waterwegen en, volgens recent onderzoek, het menselijk lichaam. Terwijl het bestaan van microplastics inmiddels algemeen bekend is, is het bestaan van nanoplastics - plastic deeltjes die onzichtbaar zijn voor het menselijk oog - een volgende fase in onze bewustwording van dit wereldwijde en nog grotendeels onbekend probleem. Er is steeds meer wetenschappelijke bezorgdheid over nanoplastics die in ons lichaam worden aangetroffen. Recent is ontdekt dat dat foetussen al in de baarmoeder nanoplastics kunnen binnenkrijgen.

Productiebedrijf Fledge maakte de film als een campagnevideo voor de toekomstige inspanningen van de Plastic Soup Foundation om het publiek in te lichten over microplastics, nanoplastics en de destructieve aard van plastic op onze menselijke gezondheid. Het productiebedrijf maakte het overgrote deel van de video met AI text-to-video en image-to-video software, om shots te creëren die anders niet mogelijk zouden zijn binnen de scope van het project. Dit bood de mogelijkheid om een visuele sfeer te scheppen die symbolisch dicht bij de storytelling ligt en hyperrealisme met surrealisme verweeft.

‘We bevinden ons in een fase waarin AI onze business sneller verandert dan we ons konden voorstellen. Na het maken van dit project, waarbij duizenden individuele shots werden gemaakt, hebben we nu een beter begrip van de huidige beperkingen, maar ook van de enorme mogelijkheden,’ zegt Roeland Jeangout, managing partner bij Fledge. ‘We gaan een spannend tijdperk van storytelling tegemoet en deze ervaring heeft ons geïnspireerd op elk aspect van het maken van films.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken