Azerion Vrouwen Eredivisie: verlenging ING en Nike nieuwe partner

Azerion Vrouwen Eredivisie: verlenging ING en Nike nieuwe partner
  • Sponsoring
  • 8 mei 2024 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

ING en Nike gaan een driejarige verbintenis aan met de Azerion Vrouwen Eredivisie en zijn hiermee tot en met 2027 als partner aan de competitie verbonden.

Beide partijen zetten zich naar eigen zeggen ‘met de overeenkomst in voor de verdere professionalisering van de Vrouwen Eredivisie.’ Zij zien de topcompetitie als een podium dat op maatschappelijk vlak bijdraagt aan het bevorderen van gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusiviteit.

 Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communications bij ING Nederland: ‘Wij richten ons met deze verlenging als hoofdsponsor van de KNVB op het verder nastreven van gelijke kansen voor meiden en vrouwen, zowel binnen als buiten de lijnen. Dat is voor ons heel belangrijk dat we dat realiseren. Daarnaast moeten initiatieven zoals deze, bijdragen aan de verdere groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Nederland. Samen met Nike bundelen we de krachten en zijn we nog beter in staat om de impact van vrouwenvoetbal in Nederland verder uit te bouwen. En zorgen we er tevens voor dat de bal blijft rollen in de Vrouwen Eredivisie.’

Nike is een nieuwe partner voor de topcompetitie in het vrouwenvoetbal. Het sportmerk wordt met ingang van het seizoen 2024/’25 onder meer de officiële supplier van de wedstrijdbal voor de Azerion Vrouwen Eredivisie. Daarnaast krijgen clubs uit de Vrouwen Eredivisie de beschikking over Nike-ballen om mee te kunnen trainen. Jenn Myron, Vice President/ General Manager, Nike EMEA Women: ‘Voetbal vormt een belangrijk onderdeel van Nike’s DNA. We zijn trots op de rol die we spelen bij het bevorderen en ondersteunen van de voortdurende groei van het vrouwenvoetbal. Van de profs tot de amateurs. We zien de opkomst van vrouwen in de sport als één van de invloedrijkste veranderingen van de huidige tijd en de samenwerking met de KNVB onderstreept ons enthousiasme om nog meer vrouwen in het voetbal actief te krijgen.’

Dave Dekker, Commercieel Directeur KNVB: ‘We zijn blij dat zowel ING en Nike de komende drie jaar een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van de Azerion Vrouwen Eredivisie. De ambities van beide partijen sluiten aan bij onze doelstellingen om een sterk fundament onder de Azerion Vrouwen Eredivisie te leggen waar speelsters sportief kunnen groeien en impact kunnen creëren.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken