Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'
- Content
- 14 mei 2024 @ 13:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 mei 2024 @ 13:40
- Michiel van Zaane
Om de nieuwe bioscoopfilm Kingdom of the Planet of the Apes wereldwijd te promoten, hebben Disney, 20th Century Studios en Snapchat elf Augmented Reality (AR)-lenzen ontwikkeld die verschillende wereldwijde locaties transformeren tot de wereld uit de sciencefictionfilm.
Dit is een van de grootste op locatie gebaseerde AR-activaties die Snapchat ooit heeft gedaan en de eerste die gebruik maakt van alle drie de typen AR-lenzen: City Scale AR, Landmarker en World-Mesh technologie. De ‘Apes Santa Monica’-lens is voorzien van City Scale AR-technologie en neemt een deel van de Santa Monica Promenade over. Snapchatters zien de buitenkant van de Promenade transformeren in de wereld uit de film en hoofdpersoon Noa te paard door de straten zien rijden.
De campagne omvat ook negen wereldwijde Landmarker-lenzen, die op dezelfde manier herkenningspunten in natuurlijke landschappen zullen transformeren. De locaties zijn onder meer:
- De Towerbridge in Londen
- De Arc de Triomphe in Parijs
- Het Storting-gebouw in Oslo
- Het Chinese Theatre in Los Angeles, waar de Amerikaanse filmpremière plaatsvond
- Het Stadhuis van Los Angeles
- Het Flatiron-gebouw in New York
- Het Vrijheidsbeeld in New York
- De toegangspoort van India in Mumbai
- De Taj Mahal in Agra.
De ‘Planet of the Apes’-lens is beschikbaar voor alle Snapchatters, waar ze zich ook bevinden. Deze lens beschikt over World Mesh-technologie die hun fysieke omgeving vult met overwoekerd groen, rijk gebladerte en de apen uit de film. Deze lens is wereldwijd verkrijgbaar via de Lens Carousel en het openbare profiel van 20th Century Studios.
Dit is niet de eerste samenwerking waarin Disney en Snapchat de magie van Disney tot leven brengen via AR. Eerder werkte Disney samen met Snapchat ter ere van Disney100 in Cannes, voor het promoten van Avatar: The Way of Water en voor het maken van een AR Cinderella Kasteel-muurschildering.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- [column] De dealeradvertentie hoeft geen moetje te zijn
- RIVM vraagt aandacht voor vaccinaties kinderen
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
- [column] Copywriting gaat ook over weglaten
Laatste Nieuws
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing