Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'

- Content
- 14 mei 2024 @ 13:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 mei 2024 @ 13:40
- Michiel van Zaane
Om de nieuwe bioscoopfilm Kingdom of the Planet of the Apes wereldwijd te promoten, hebben Disney, 20th Century Studios en Snapchat elf Augmented Reality (AR)-lenzen ontwikkeld die verschillende wereldwijde locaties transformeren tot de wereld uit de sciencefictionfilm.
Dit is een van de grootste op locatie gebaseerde AR-activaties die Snapchat ooit heeft gedaan en de eerste die gebruik maakt van alle drie de typen AR-lenzen: City Scale AR, Landmarker en World-Mesh technologie. De ‘Apes Santa Monica’-lens is voorzien van City Scale AR-technologie en neemt een deel van de Santa Monica Promenade over. Snapchatters zien de buitenkant van de Promenade transformeren in de wereld uit de film en hoofdpersoon Noa te paard door de straten zien rijden.
De campagne omvat ook negen wereldwijde Landmarker-lenzen, die op dezelfde manier herkenningspunten in natuurlijke landschappen zullen transformeren. De locaties zijn onder meer:
- De Towerbridge in Londen
- De Arc de Triomphe in Parijs
- Het Storting-gebouw in Oslo
- Het Chinese Theatre in Los Angeles, waar de Amerikaanse filmpremière plaatsvond
- Het Stadhuis van Los Angeles
- Het Flatiron-gebouw in New York
- Het Vrijheidsbeeld in New York
- De toegangspoort van India in Mumbai
- De Taj Mahal in Agra.
De ‘Planet of the Apes’-lens is beschikbaar voor alle Snapchatters, waar ze zich ook bevinden. Deze lens beschikt over World Mesh-technologie die hun fysieke omgeving vult met overwoekerd groen, rijk gebladerte en de apen uit de film. Deze lens is wereldwijd verkrijgbaar via de Lens Carousel en het openbare profiel van 20th Century Studios.
Dit is niet de eerste samenwerking waarin Disney en Snapchat de magie van Disney tot leven brengen via AR. Eerder werkte Disney samen met Snapchat ter ere van Disney100 in Cannes, voor het promoten van Avatar: The Way of Water en voor het maken van een AR Cinderella Kasteel-muurschildering.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers