ANWB promoot Private Lease via game Gran Turismo 7

- Bureaus
- 17 mei 2024 @ 07:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 mei 2024 @ 07:28
- Michiel van Zaane
ANWB Private Lease is de digitale wereld van Gran Turismo 7 ingedoken met hun Private Lease-modellen. Gamers kunnen racen met acht modellen uit het Private Lease-aanbod van de ANWB.
Als onderdeel van de nieuwe ANWB Private Lease-campagne, “Standaard het meest complete private lease pakket”, is ervoor gekozen om naast de gebruikelijke media ook actief de doelgroep op te zoeken. De integratie van ANWB Private Lease in Gran Turismo 7 is een nieuwe stap in adverteren voor de ANWB, waarbij de potentie van digitale platforms (in dit geval gaming) wordt benut om een interactieve merkervaring te creëren.
Dit wordt mogelijk gemaakt door de custom design functie in de game, waarmee ANWB in samenwerking met reclamebureau Fitzroy 8 modellen (Tesla 3, Tesla S, BMW 2, BMW 3, Fiat 500, Golf, Polo en Mazda 3) die beschikbaar zijn voor lease heeft omgetoverd tot opvallende in-game 'advertenties' op wielen.
Samenwerking met de nummer 1 GT World Series
Voor de officiële aftrap nam e-racer Kaj de Bruin (Nr.1 Nederland, GT World Series) plaats achter het digitale stuur om voor het eerst met deze Private Lease modellen te racen. Hij deelde dit via zijn YouTube Livestream met de rest van de wereld. Ook zal Maxime MXM (E-racer, content creator, 250.000 followers) binnenkort te zien zijn in de ANWB Private Lease-modellen.
Regina Charité-Glasbergen, Campagne Marketeer ANWB: ‘We zijn van mening dat digitale platforms een geweldige manier zijn om interactieve merkervaringen te creëren. Door virtuele auto's om te zetten in rijdende advertenties, kunnen we een nieuwe generatie consumenten bereiken en aanspreken op een manier die zowel vermakelijk als informatief is. Trots ook op de samenwerkingen en de manier waarop wij deze actie hebben
kunnen opzetten.’
ANWB Private Lease cup
Op donderdag 30 mei lanceert ANWB i.s.m. Gamekings de ANWB Private Lease Cup.
In een avondvullende uitzending duiken Koos en Skate samen met bekende e-racers in de wereld van ANWB Private Lease. Martijn Schuijff, Directeur Acquisitie ANWB: ‘We zijn altijd op zoek naar nieuwe innovatieve manieren om de doelgroep te bereiken. De game-wereld heeft zich in de laatste jaren enorm ontwikkeld naar een plek waar veel mensen samenkomen. Dat maakt ze een serieuze partner in het uitrollen van je boodschap en een platform waar je als bedrijf zeker aanwezig wilt zijn.’
Marlon von Franquemont-Koster, Creative Director Fitzroy: ‘Naast de gebruikelijke kanalen om de nieuwe ANWB Private Lease campagne te lanceren, hebben we samen met de ANWB ook andere manieren ingezet om in contact te komen met de doelgroep. Van boeiende in-game ervaringen tot doelgerichte branded content, waarbij interactie en entertainment centraal staan. Het platform biedt mogelijkheden voor verdere ontwikkelingen en we kijken ernaar uit om dit samen met ANWB verder te verkennen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

