Amma Awards 2024: Dentsu Mediabureau van het Jaar

Amma Awards 2024: Dentsu Mediabureau van het Jaar
  • Media
  • 17 mei 2024 @ 07:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De grote winnaar van de Amma Awards 2024 is Dentsu, dat vier Amma Awards mee naar huis mocht nemen, waaronder die van Bureau van het Jaar.

Donderdag 16 mei zijn in het Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam voor de 23ste keer de Annual Masters of Media Awards uitgereikt. In een uitverkocht theater werden in dertien categorieën, verdeeld over vier domeinen, de beste media- en marketingprestaties van het afgelopen jaar bekroond. De presentatie lag dit jaar in handen van Hélène Hendriks.

Winnaars van de avond

De jury over Dentsu: ‘Met hun consistente positionering en doortastende marktbenadering heeft dentsu in de afgelopen jaren zichzelf stevig op de kaart gezet. Ze tonen indrukwekkende cijfers op het gebied van omzet en klantengroei, maar ze staken ook boven de andere inzendingen uit als het ging om het stimuleren van goed werkgeverschap.’

Ook de bureaus binnen GroupM (Wavemaker, Mindshare & EssenceMediacom) vielen flink in de prijzen en sleepten meerdere onderscheidingen in de wacht. Jasper van Lingen (StudioM) is bekroond tot YIM Talent van het Jaar en Global Media & Entertainment mag zich Media-Exploitant van het Jaar 2024 noemen.

Verdieping in de inhoud

Voor branchevereniging VIA was dit het eerste jaar dat zij de Amma Awards organiseerde. VIA-directeur Saskia Baneke-Delfgaauw spreekt van een geslaagde editie: ‘Allereerst felicitaties aan de winnaars! Een AMMA winnen is een hoogtepunt in je carrière. Samen met de Amma-commissie hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt en geïnvesteerd in het toevoegen van extra inhoudelijke verdieping. Mede dankzij onze samenwerking met Brave Media hebben we met video’s de verhalen achter de cases nog beter uitgelicht en dat heeft de kwaliteit van de competitie echt verhoogd. Aan ons nu de uitdaging om de lat voor volgend jaar nog hoger te leggen, terwijl we tegelijkertijd onze doelgroep verbreden. We zouden graag meer cases verwelkomen van lokale, zelfstandige bureaus met een digitale footprint. Er wordt in Nederland zo veel mooi, innovatief en onderscheidend werk gemaakt, dat moeten we met elkaar delen en vieren.’

De video's van alle genomineerde cases zijn terug te vinden op het YouTube-account van VIA.

Alle winnaars op een rij:

•        Beste Performance door Media:

EssenceMediacom - Ikea

Significante omzetgroei bij Ikea door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen

Acceleration Nordic

 

•        Beste gebruik van Data & Technologie:

Wavemaker - Hills Pet Nutrition

Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

CoPilot & GroupM

 

•        Beste Research:

Nationaal Media Onderzoek

Het NMO Luisteronderzoek

Ipsos I&O en Kantar Media

 

•        Beste Inzet van een Medium:

Mindshare - Unilever

SheaMoisture #haartok

Aidem agency, SheaMoisture

 

•        Beste Smart Impact:

Weber Shandwick – Pedigree (Mars Nederland)

Pedigree Dogfishing

 

•        Beste Media-Innnovatie:

EssenceMediacom - Porsche Nederland

Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.

StudioM

 

•        Beste Content- en Engagementstrategie:

Dentsu & Bol

Hoe Bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest

Dept, MeMo², Jabadoo, DPG, de Reclamefabriek, Bright River, FemmeFab

 

•        Beste Collaboration:

Wavemaker - Perfetti Van Melle

Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!

StudioM, DPG Brand Studio

 

•        Beste Mediastrategie:

Dentsu - Heineken

Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid

Boomerang Agency, Le Pub, We Are First, Sunshine & Sausages, Newslab, Kantar

 

•        Media-exploitant van het Jaar:

Global Media & Entertainment

 

•        Bureau van het Jaar:

Dentsu

 

•        Adverteerder van het Jaar:

bol  
Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden
dentsu, Dept, &.agency, MeMo2

 

•        YIM Talent van het Jaar

Jasper van Lingen

StudioM

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken