Wervingscampagne zet in op mooie kanten openbaar vervoer

- Content
- 16 mei 2024 @ 13:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2024 @ 13:30
- Michiel van Zaane
De Vervoerregio Amsterdam heeft samen met vervoerders GVB, EBS en Connexxion een campagne ontwikkeld om personeel te werven. De campagne wil laten zien hoe mooi en veelzijdig werken in het ov is.
De campagne, die op 16 mei start en de hele zomer loopt, richt zich op de verschillende facetten van werken in het openbaar vervoer. De campagne is gebaseerd op gesprekken met verschillende ov-medewerkers, zoals bus-, tram- en metrobestuurders, maar ook verkeersleiding, klantenservice, boa’s en technici. De beelden geven een blik op allerlei verschillende facetten van werken in het ov: saamhorigheid, grote verantwoordelijkheid dragen, elkaar groeten ongeacht van welke vervoerder je bent, reizigers een glimlach bezorgen, op elkaar bouwen, snel beslissingen maken en voornamelijk midden in de samenleving staan. Wie op de website van de campagne kijkt , kan via een link naar de openstaande vacatures van de drie vervoerders.
Melanie van der Horst, voorzitter het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam: ‘Het personeelstekort in het ov is een hardnekkig probleem, waar reizigers dagelijks hinder van ondervinden. Hiervoor moet alles uit de kast worden getrokken. Als organisatie, die de contracten met de vervoerders heeft, willen we daarin meehelpen en meewerken waar dat kan. We willen laten zien hoe mooi en veelzijdig werken in het ov is. En dat werken in het ov betekent dat je reizigers brengt naar belangrijke plekken zoals familie, sport of een sollicitatie. We willen mensen enthousiasmeren om te solliciteren voor deze betekenisvolle beroepssector, waarvan je na je werk met voldoening naar huis gaat.’
Het concept van de campagne en de uitwerking zijn, in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam, ontwikkeld door O-bureau uit Utrecht.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes