Dutch Creativity Awards 2024: 100% grote winnaar
- Bureaus
- 9 mei 2024 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2024 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
De Grand Prix én de Members Award gingen beide naar 100% (voorheen HALAL) die met “Culers del Món” (gemaakt i.s.m. Ambassadors, Nike, Patta, Paul Geusebroek) 7 Lampen wonnen (3x Brons, 3x Zilver, 1x Goud).
Ook won 100% nog eens 3 Lampen op andere projecten waardoor ze in totaal met 12 awards als grote winnaar van de avond naar huis gingen.
TBWA ging er als bureau met de meeste lampen vandoor, 10 stuks, verdeeld over 5 verschillende projecten. De KPN #beterinternet campagne van Dentsu Creative Amsterdam (i.s.m. Wefilm), waar de case “Stukje van Mij” onderdeel van is, viel ook goed in de prijzen (7 Lampen: 4x Brons en 3x Zilver).
Grand Prix
De Grand Prix is de prijs die ieder jaar wordt toegekend aan het meest prijswinnende, creatieve en grensoverschrijdende project binnen verschillende disciplines. De Grand Prix-winnaar van dit jaar is “Culers del Món” door 100% voor “Patta, F.C. Barcelona, Nike”: het kloppende hart van elke voetbalclub zijn haar fans, en F.C. Barcelona begrijpt dit beter dan wie dan ook.
De avond werd feestelijk door optredens van Siggy & D1ns, onderdeel van de ‘Class of ‘23’, een project van Home voor Zalando & TopNotch en The Original Entertainment die het Keti Koti project (BUCK) voor The Black Archives Amsterdam vierden en de muziek hebben verzorgd van Culers del Món (100%) voor Patta x Nike x FC Barcelona.
In totaal werden er 78 Lampen uitgereikt, waarvan 49 Brons, 26 Zilver en 3 Goud. Opvallend volgens de organisatie is dit jaar het hoge aantal lampen dat in de Craft discipline werd uitgereikt ten opzichte van de Advertising discipline. Deze komen dit jaar nagenoeg gelijk uit. Tevens werd er in de Advertising discipline geen Gouden Lamp uitgereikt. De hoogste klassering werd behaald in de Next discipline, met uitzonderlijk goud in Passion Project en Young Directors.
Fotocredits: Marty Marn
Zie hier de lijst met alle winnaars van de Dutch Creativity Awards 2024.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers