Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi

Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
  • Food-en-retail
  • 13 mei 2024 @ 09:19
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Aldi start in week 20 een omnichannel campagne waarin aardappelen, groenten en fruit centraal staan. Het is de eerste campagne met reclamebureau Joe Public Amsterdam, waar Aldi sinds begin dit jaar mee samenwerkt.

Volgens de discounter moet gezond eten toegankelijk zijn voor iedereen en verse en groente en fruit is daar een belangrijk onderdeel van. Vanuit de zes distributiecentra in Nederland worden er dagelijks verse producten over de winkels verspreid, veelal afkomstig van telers in Nederland. Alle verse groente en fruit uit Nederland is voorzien van het keurmerk On the Way to Planet Proof. Met dit onafhankelijke keurmerk werken boeren, telers en andere bedrijven aan een schonere lucht, vruchtbare bodem, goede waterkwaliteit, zuinig energie- en watergebruik, recycling, biodiversiteit en dierenwelzijn.

In de eerste tv commercial zien we een klant wegdromen bij de aanblik van verse druiven. Een zwoele stem maakt de beleving compleet: ‘Vers, sappig, zoet, verfrissend.’ Plotseling komt de man weer terug in de werkelijkheid, als een andere klant er opgewekt aan toevoegt ‘Ja, en dat voor een prikkie!’. Dan neemt de AI voice-over het woord en kondigt Deze week nergens goedkoper aanbiedingen op groente en fruit aan.

De nieuwe commercial wordt de komende periode in verschillende varianten ingezet, ook via de eigen kanalen van Aldi en diverse betaalde media.

Credits:
Advertising Agency: Joe Public Amsterdam
Production Company: Lukkien
Post-production: Lukkien
Soundstudio: Soundcircus



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken