Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Food-en-retail
- 13 mei 2024 @ 09:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 mei 2024 @ 09:19
- Michiel van Zaane
Aldi start in week 20 een omnichannel campagne waarin aardappelen, groenten en fruit centraal staan. Het is de eerste campagne met reclamebureau Joe Public Amsterdam, waar Aldi sinds begin dit jaar mee samenwerkt.
Volgens de discounter moet gezond eten toegankelijk zijn voor iedereen en verse en groente en fruit is daar een belangrijk onderdeel van. Vanuit de zes distributiecentra in Nederland worden er dagelijks verse producten over de winkels verspreid, veelal afkomstig van telers in Nederland. Alle verse groente en fruit uit Nederland is voorzien van het keurmerk On the Way to Planet Proof. Met dit onafhankelijke keurmerk werken boeren, telers en andere bedrijven aan een schonere lucht, vruchtbare bodem, goede waterkwaliteit, zuinig energie- en watergebruik, recycling, biodiversiteit en dierenwelzijn.
In de eerste tv commercial zien we een klant wegdromen bij de aanblik van verse druiven. Een zwoele stem maakt de beleving compleet: ‘Vers, sappig, zoet, verfrissend.’ Plotseling komt de man weer terug in de werkelijkheid, als een andere klant er opgewekt aan toevoegt ‘Ja, en dat voor een prikkie!’. Dan neemt de AI voice-over het woord en kondigt Deze week nergens goedkoper aanbiedingen op groente en fruit aan.
De nieuwe commercial wordt de komende periode in verschillende varianten ingezet, ook via de eigen kanalen van Aldi en diverse betaalde media.
Credits:
Advertising Agency: Joe Public Amsterdam
Production Company: Lukkien
Post-production: Lukkien
Soundstudio: Soundcircus
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024