Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien

Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien
  • Content
  • 15 mei 2024 @ 09:36
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Multiple sclerose is een slopende en onvoorspelbare ziekte die vooral mensen treft in de bloei van hun leven, ook jonge ouders. Het Nationaal MS Fonds toont in haar nieuwe campagne de impact van deze ziekte op gezinnen en spreekt een ferme ambitie uit: MS. Het stopt bij ons. Het stopt bij jou.

In de campagne vertellen kinderen wat ze graag een keer met hun papa of mama willen doen. Hun dromen zijn verrassend alledaags: van ‘samen met papa voetballen’ tot ‘dat mama me naar rugby brengt.’ Het blijft bij dromen, want deze kinderen hebben één ding gemeen: een ouder met MS. Wat ze het liefste willen, is dat hun mama of papa weer beter wordt. ‘Laten we samenwerken om ervoor te zorgen dat dit de laatste generatie kinderen is die moet leven met een ouder met MS’, aldus het Nationaal MS Fonds. Zij spreken hierbij een stevige ambitie uit: MS. Het stopt bij ons. Het stopt bij jou. 

MS. Het stopt bij ons.
De tijd is rijp voor een ambitieuze campagne, vindt Fleur van Boeckel, manager Marketing en Communicatie: ‘De ziekte wordt zichtbaarder. MS heeft een enorme impact op het gezin. Dit moet stoppen. Daar willen we ons met zijn allen sterk voor maken. Hoe meer mensen meedoen, hoe meer geld we kunnen inzamelen voor onderzoek en hoe sneller we MS kunnen verslaan. Daarom roepen we iedereen op in de strijd tegen MS: Het stopt bij jou.’ 

De campagne vormt de opmaat naar de MS Collecteweek van 27 mei t/m 1 juni. Mensen komen dan in actie voor een toekomst zonder MS. Aan de deur, digitaal en met sponsoracties. De campagnevideo is vanaf 15 mei te zien als pre-roll op YouTube en tussen 27 mei en 1 juni bij Socutera. Daarnaast verschijnen er diverse ervaringsverhalen van jonge ouders met MS in de media. De campagne is geproduceerd door het Utrechtse bureau Goldfizh. 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken