Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien

- Content
- 15 mei 2024 @ 09:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 mei 2024 @ 09:36
- Michiel van Zaane
Multiple sclerose is een slopende en onvoorspelbare ziekte die vooral mensen treft in de bloei van hun leven, ook jonge ouders. Het Nationaal MS Fonds toont in haar nieuwe campagne de impact van deze ziekte op gezinnen en spreekt een ferme ambitie uit: MS. Het stopt bij ons. Het stopt bij jou.
In de campagne vertellen kinderen wat ze graag een keer met hun papa of mama willen doen. Hun dromen zijn verrassend alledaags: van ‘samen met papa voetballen’ tot ‘dat mama me naar rugby brengt.’ Het blijft bij dromen, want deze kinderen hebben één ding gemeen: een ouder met MS. Wat ze het liefste willen, is dat hun mama of papa weer beter wordt. ‘Laten we samenwerken om ervoor te zorgen dat dit de laatste generatie kinderen is die moet leven met een ouder met MS’, aldus het Nationaal MS Fonds. Zij spreken hierbij een stevige ambitie uit: MS. Het stopt bij ons. Het stopt bij jou.
MS. Het stopt bij ons.
De tijd is rijp voor een ambitieuze campagne, vindt Fleur van Boeckel, manager Marketing en Communicatie: ‘De ziekte wordt zichtbaarder. MS heeft een enorme impact op het gezin. Dit moet stoppen. Daar willen we ons met zijn allen sterk voor maken. Hoe meer mensen meedoen, hoe meer geld we kunnen inzamelen voor onderzoek en hoe sneller we MS kunnen verslaan. Daarom roepen we iedereen op in de strijd tegen MS: Het stopt bij jou.’
De campagne vormt de opmaat naar de MS Collecteweek van 27 mei t/m 1 juni. Mensen komen dan in actie voor een toekomst zonder MS. Aan de deur, digitaal en met sponsoracties. De campagnevideo is vanaf 15 mei te zien als pre-roll op YouTube en tussen 27 mei en 1 juni bij Socutera. Daarnaast verschijnen er diverse ervaringsverhalen van jonge ouders met MS in de media. De campagne is geproduceerd door het Utrechtse bureau Goldfizh.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management