Ajax adverteert in Amerika

  • Sponsoring
  • 20 sep 2019 @ 15:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketingReclameStorytelling

Ajax won deze week niet alleen zijn eerste wedstrijd in de poulefase van de Champions League, maar won ook de harten van veel voetbalfans in Noord-, Zuid- en Midden-Amerika.

Dinsdag heeft de Amsterdamse topclub in Mexico, Argentinië, Brazilië en in de VS vier krantadvertenties geplaatst met daarin een boodschap aan alle voetbalfans. 'om onze droom in de Champions League te gaan volgen'. Dit is in lijn met de ‘For the future’-positionering van Ajax.

'In ieder land hebben we een koppeling gelegd naar de spelers die daar vandaan komen', vertelt Cas Biesta, head of marketing van Ajax. 'Wederom een internationale actie op een relevant moment, evenals toen rondom de transfer met Frenkie de Jong.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken