Euro 2020 strikt Heineken

Euro 2020 strikt Heineken
  • Sponsoring
  • 15 nov 2019 @ 11:39
  • 14042 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenFoodSponsorshipVoetbal

Heineken wordt de officiële bierpartner van het EK Voetbal in 2020, dat plaatsvindt in verschillende landen waaronder Nederland. Ook heeft de brouwer zijn partnership met de Super Cup en de Champions League verlengd.

De brouwer krijgt door het contract met Euro 2020 exclusieve rechten voor de verkoop van bier in stadions en in speciale fanzones. Ook biedt de deal tal van mogelijkheden op het gebied van marketing.

Heineken is al langer actief als partner van topvoetbal. Het sponsorcontract met de Uefa Champions League en de Super Cup is deze week met drie jaar is verlengd tot 2024.

Bij die laatste deal is er ook een nieuwe rol weggelegd voor Amstel. Het merk van Heineken wordt partner van de Uefa Europa Conference League. Dit is een nieuwe Europese clubcompetitie die naar verwachting in het seizoen 2021/'22 zijn eerste editie kent. Amstel blijft daarnaast sponsor van de Uefa Europa League. Over de deals zijn geen financiële details naar buiten gebracht.

Reacties van Heineken en Uefa

Guy-Laurent Epstein, marketing director van Uefa Events SA: 'We know the value Heineken brings through its outstanding engagement with fans of the Champions League across the globe and we are delighted to extend this partnership for another three seasons. We are also extremely excited as we will be able to call on Heineken's experience and innovative marketing campaigns in the build-up to and during Euro 2020.'

Hans Erik Tuijt, global sponsorship director van Heineken: 'We are excited to be able to build the relationship further with the Euro 2020 partnership, meaning we will be involved in the leading European club and international tournaments. Euro 2020 will enable Heineken to create even more engaging experiences for fans across Europe and around the world. This partnership complements our other unique global platforms: Rugby World Cup, Formula One, and James Bond.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken