KLM verlengt deal met Dutch Open

  • Sponsoring
  • 18 dec 2019 @ 14:14
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorshipEvenementSportmarketingSponsoring

KLM Nederland verlengt het contract als partner en naamgever van het KLM Dutch Open tot en met 2022. 'We willen gezamenlijk verder groeien.'

Dat heeft Harm Kreulen, directeur KLM Nederland, woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie op Bernardus Golf, de locatie voor de volgende drie edities van het KLM Open.

Het eerste Dutch Open werd gespeeld in 1912. In 1981 kreeg het toernooi voor het eerst een naamgever: KLM Dutch Open. KLM was titelsponsor tot en met 1990. In 2004 heeft de luchtvaartmaatschappij de draad weer opgepakt. Sindsdien is zij onafgebroken als titelsponsor verbonden aan het grootste internationale golftoernooi op Nederlandse bodem.

Begrip in golfsport

Harm Kreulen, directeur KLM Nederland: ‘KLM is verheugd met de verlenging van haar titel-sponsorschap voor het KLM Open tot en met 2022. Het KLM Open is uitgegroeid tot een begrip in de golfsport en staat voor een professioneel en kwalitatief hoogstaand meerdaags sportevenement in Nederland. Het toernooi heeft zowel nationaal als internationaal een sterke uitstraling en sluit goed aan bij onze doelen. Naast zichtbaarheid voor KLM, is het KLM Open een gewaardeerd sportevenement dat bij uitstek geschikt is om de relatie met onze klanten en partners te versterken.’

Daan Slooter, toernooidirecteur KLM Open: ‘Het partnership tussen het Dutch Open en KLM is een van de langstlopende samenwerkingen in de Nederlandse sport en op de European Tour. Wij zijn ontzettend blij en trots dat zo’n krachtig en Nederlands bedrijf als KLM heeft besloten haar verbinding met het toernooi te verlengen. Dat is een groot compliment aan de organisatie, sportmarketingbureau TIG Sports, en bevestigt eens te meer de synergie tussen KLM en de golfsport. Het betekent ook dat we gezamenlijk verder kunnen groeien in het vernieuwen en verbeteren van het evenement om het toekomstbestendig te maken.’

Het KLM Open wordt in 2020, 2021 en 2022 gespeeld op Bernardus Golf in Cromvoirt. De 101ste editie van het KLM Open vindt plaats van 17 tot en met 20 september 2020. Het KLM Open is een van de oudste toernooien van de European Tour en wordt sinds 2004 georganiseerd door TIG Sports en wordt ondersteund door titelsponsor KLM en partner ING Private Banking.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken