Acne Amsterdam lanceert campagne voor jongvolwassenen met kanker
- Sponsoring
- 15 jun 2022 @ 10:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 jun 2022 @ 10:45
- Michiel van Zaane
Ieder jaar krijgen bijna 4.000 jongvolwassenen te maken met kanker. Om aandacht te vragen voor deze groep en fondsen te werven voor de AYA Jong & Kanker Foundation ontwikkelde Acne Amsterdam, samen met Bruut Amsterdam en PR bureau Koolhoven & Partners, de campagne Unpause the AYA.
Het leven van de AYA (Adolescents and Young Adults) staat vaak in de hoogste versnelling op het moment dat ze ziek worden: een eerste baan, huis, relatie of kind. Een kankerdiagnose zet door veel van die plannen een dikke streep. De wereld draait door terwijl zij maar met één ding bezig zijn: beter worden en zo snel mogelijk weer vooruit kunnen kijken. Maar ondanks dat 80 procent de ziekte overleeft, staan ze ook na genezing vaak ongewild stil.
In de campagne Unpause the AYA staan jongvolwassenen als levend standbeeld letterlijk stil bij iedere leeftijdsgenoot die net als zij te maken heeft (gehad) met kanker. De PR-stunt werd al eerder opgepikt door onder andere Hart van Nederland, NOSop3, RTL Nieuws, AD.nl en diverse regionale media.
De verhalen van AYA’s Renee, Niek en Anne zijn te beluisteren en maken duidelijk wat de impact van kanker is op het leven van jongvolwassenen. Hierin klinkt direct de noodzaak aan leeftijdsspecifieke zorg door. Donaties aan de AYA Jong & Kanker Foundation maken het mogelijk projecten te realiseren die gericht zijn op scholing van zorgmedewerkers, wetenschappelijk onderzoek en re-integratie van de AYA in het sociale en maatschappelijk leven. De campagnefilm is hier te zien.
De campagne is volledig gesponsord tot stand gekomen dankzij de inzet van Acne Amsterdam, Bruut Amsterdam, Koolhoven & Partners, Mark Bolk, René van Broekhoven, Unloc, Vincent Karremans, Wim Vonk Asound-idea, Radiocorp, Centercom, de AYA Jong & Kanker Foundation en natuurlijk in het bijzonder AYA’s Renee, Niek & Anne.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing