Gebroeders Janssen winnen Gouden Zaag 2015

Gebroeders Janssen winnen Gouden Zaag 2015
  • Algemeen
  • 9 jul 2015 @ 11:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardEvenement

'Hij kwam, hij zaag, hij overwon. Z'n broer was met vakantie', zo staat op het intussen veel gewaardeerde bericht van de Jonge Honden op Facebook. Het betreft Koen Janssen en Bas Janssen, ook bekend als de Janssen Brothers (bureau N=5) die dit jaar de Gouden Zaag voor creatief talent wonnen, de meest gevreesde award uit het vak. Zes teams waren genomineerd op initiatief van MarketingTribune, Lode Schaeffer en de Jonge Honden. De feestelijke uitreiking vond plaats tijdens het '#TOTGA'-event in Eye Amsterdam. Hier het juryrapport, foto's en links naar al het genomineerde werk.

GOUDEN ZAAG 2015 - JURYRAPPORT

'A SHORT WORD FROM THE JURY

A short word from the jury, on behalf of Lode Schaeffer (jury president) and Peter van Woensel Kooy (jurymember for MarketingTribune).

Please find the deeplinks to all portfolio's of this talent on marketingtribune dot NL.

It was a close call. All participans showed fresh work and innovative ideas. And that is absolutely vital for our industry.

This years second place is shared by two teams:
Mats & Ruben and Bjorn & Rens

Both teams are very talented and a guarantee for great work. Both teams have achieved quite a bit, this last year, so we easily could have awarded both teams with the Golden Saw. But the Golden Saw is not just an award. It is also a spotlight on new creative talent.

(Earlier winners won later on Lions in Cannes, like Thijs Biersteker, Pol Hoenderboom, Emilio de Haan, Yona Hümmels, Bryan Wolff and Daniël Sumarna, who left Achtung! for Droga New York. Saw-winner Habbekrats' Jim Taihuttu has won a Golden Calf.)

The winners of this year show an original and pure way of thinking, that deserves the right environment to florish. That deserves the attention of the best creative directors and agencies! That deserves the spotlight of the Golden Saw!

The winners of the Gouden Zaag 2015 are: The Janssen Brothers!
(brother Koen is in the house)
'
 
Klik hier voor de procedure, eerdere winnaars en achtergrond van de prijs. Hieronder het overzicht van de zes genomineerde teams.


Moment van uitreiking: Koen Janssen ontvangt de Zaag uit handen van MarketingTribune, mede namens Lode Schaeffer en het Jonge Honden-bestuur (foto Wout Maas)


Jonge Honden bestuurslid Tjeerd Buntsma (links) met de vlijmscherpe trofee van Koen Janssen


De Gebroeders Janssen
, werkzaam bij N=5
OVERZICHT GENOMINEERDE TEAMS GOUDEN ZAAG 2015

1. GENOMINEERD TEAM >> RENS & BJORN
Rens Quirijnen en Bjorn van den Hout

2. GENOMINEERD TEAM >> KOEN & BAS
Koen Janssen en Bas Janssen (Janssen Brothers)

3. GENOMINEERD TEAM >> MITCHELL & JASPER
Jasper Vierboom & Mitchell Diercks

4. GENOMINEERD TEAM >> LEO & NICK
Leo van Oss en Nick Maas

5. GENOMINEERD TEAM >> MATS & RUBEN
Ruben van Dijk en Mats Wilke

6. GENOMINEERD TEAM >> STEFAN & WILLEM
Stefan Apswoude en Willem Droog


Alle genomineerde teams waren vertegenwoordigd, hier geflankeerd door links Kerrie Finch, Sahel  Setorg en rechts MT's Peter van Woensel Kooy (foto en artwork slide: Jonge Honden)

* Het fotoverslag van de Gouden Zaag wordt gepubliceerd in MarketingTribune 13, print-editie.

Met dank aan het Jonge Honden bestuur, ADCN, Lode Schaeffer en Orange Lions.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken