[ADE Dance & Brands] Laidback Luke: 'Politieke correctheid is mij vreemd, soms tot afgrijzen van mijn management'

[ADE Dance & Brands] Laidback Luke: 'Politieke correctheid is mij vreemd, soms tot afgrijzen van mijn management'
  • Algemeen
  • 17 okt 2016 @ 10:11
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementInterview

Je moet een volledig vakmedium zoals MarketingTribune lezen om ervan op de hoogte te zijn: met een line-up van in totaal 21 (!) sprekers, zit het programma van ADE Dance & Brands (a.s. donderdag 20 oktober in het vernieuwde Hotel Arena) ramvol. Tijdens dit event leren marketeers en grootheden uit de dance-industrie van elkaar en kunnen ze slimme kruisverbanden leggen. Een van die grootheden luistert naar de naam Laidback Luke. De Nederlandse dj (1976) vliegt al jarenlang de wereld over en staat bekend om zijn ongezouten mening ('Do you even dj, bro?'), maar aanstaande donderdag staat hij gewoon in de Amsterdamse Hotel Arena. Samen met Luke blikken we vooruit.

Waarom heb je 'ja' gezegd op het verzoek om op Dance & Brands te komen spreken?
Ik deel graag mijn kennis en ervaring als het aankomt op de samenwerking met brands. Het is altijd een spannende uitdaging om een samenwerking zo in te vullen dat het voor het merk wat oplevert en dat het ook nog eens aansluit op mijn levensfilosofie.

Wat kunnen we verwachten van jouw talk?
Ik vind het vooral belangrijk dat mensen snappen waarom een samenwerking met een bepaald merk wel of niet kan werken. Daarbij sta ik erom bekend altijd eerlijk antwoord te geven. Politieke correctheid is mij vreemd, soms tot afgrijzen van mijn management.

Wat zijn - al dan niet los van dance - je favoriete merken?
Starbucks, Nike, Audi, Mixmash, Apple en Pioneer.

Hoe ziet de komende week er concreet voor jou uit? Ga je ook nog een beetje op stap?
Een combinatie van panels, ons eigen writerscamp, m'n eigen feestje Super You & Me en ik ga zeker ook collega's zien en horen. Vooral de nieuwe generatie dj's en producers ga ik ontmoeten; ik word natuurlijk overspoeld met demo's maar ik vind het nog steeds erg leuk om die jongens dan in het echt te zien en te horen.

Kan een dj anno 2016 nog succes boeken zonder gewiekste marketing/pr-strategie achter hem/haar? Waarom wel/niet?
Lokaal kan dat wel, maar als je internationale ambitie hebt dan heb je aan talent en gewone 'word to mouth' niet genoeg. Het is nu eenmaal een feit dat een aantal van de grootste jongens in de scene nu aan de top staan door slimme campagnes en niet vanwege hun talent. 

Welke dj heeft zijn marketing/pr in jouw ogen perfect op orde?
Je kunt goed merken dat bijvoorbeeld Martin Garrix het voordeel heeft van de power van zijn management. Ik zie dat voortdurend voorbijkomen op mijn tijdlijn zonder dat ik hem actief volg. En een Chainsmokers bijvoorbeeld heeft wel drie wereldwijde nummer 1-hits gehad, maar ik vermoed zo dat het Garrix is die straks op nummer 1 staat in de DJ Top 100. Ik gun het Martijn (echte naam, red.) als geen ander want het is een superaardige gast die er hard voor werkt, maar wat mij betreft zit er een duidelijke strategie achter.
Kortom, ik zou graag vaker zien dat de combinatie tussen merk en artiest klopt; vaak zie ik wat ongemakkelijke combinaties voorbij komen.  
 

Er zijn nog tickets voor ADE Dance & Brands 2016, voor slechts €95. Ga naar danceandbrands.com voor informatie en uw reservering.

Specs
Datum: 20 oktober 2016 (donderdagmiddag)
Locatie: Hotel Arena Amsterdam 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken