[De zomer van] Jordi van de Bovenkamp: 'Magnum en Ola komen vaak voorbij'

[De zomer van] Jordi van de Bovenkamp: 'Magnum en Ola komen vaak voorbij'
  • Algemeen
  • 26 jul 2019 @ 12:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

De mussen vallen van het dak, maar Jordi van de Bovenkamp, creative director bij Boomerang Agency, denkt voorlopig niet aan vakantie. Over de Funraiser, wax in de haren en airco op kantoor.

Boomerang Agency groeit als kool, zo trapt Van de Bovenkamp af. 'Het lijkt wel een moestuin on steroids. We zijn aan het uitbreiden in praktisch alle divisies.' Daarnaast staat deze tijd voor Boomerang in teken van de Funraiser: het bureau ontwikkelt content voor merken rondom de Pride Amsterdam en het geld dat het daarmee binnenhaalt gaat rechtstreeks naar een fonds voor de LHBT-gemeenschap. 'Een fantastisch project, waar we allemaal volle bak op 'aan gaan', zoals we in marketingland zeggen.' Verder wordt er op het kantoor van Boomerang binnenkort airco geïnstalleerd. 'Dat scheelt, want op het moment van typen is het zo'n 49 graden binnen en belde Artis ons vandaag of ze twee van onze vergaderruimtes konden gebruiken als leguanen-verblijf.'

Ga je nog op vakantie?

Ik moet nog veel leren als het om plannen van vakanties gaat. Het idee is dat mijn vriendin en ik aan het einde van het jaar even een paar weken de zon in gaan: beetje hip overwinteren. Met deze zomer wellicht nog een paar dagen de Europese zon in of ons tegoed doen aan een stedentripje. Mochten mensen nog goede tips hebben: leave a reaction in the comments.


Van de Bovenkamp (op de achtergrond) met zijn vriendin in Curaçao.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Ik heb niet echt een merk dat ik frequenter in de zomer volg dan in andere seizoenen. Maar Magnum en Ola komen deze dagen wel wat vaker op mijn radar voorbij.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Ik zie de zomer als een makkelijke break van alles wat marketing heet, dus ik zou het liefst een boek aanraden wat daar ver weg van staat. Aangeschoten Wild, van mijn collega Marco van Houwelingen schijnt een lekker boek te zijn. Maar goed, omdat dit stuk wordt gepubliceerd op MarketingTribune zou ik het boek 1+1=3 van Dave Trott willen aanraden. Korte verhalen met een twist, schitterend. Uitgelezen terwijl er een tosti op een bord naast mij aan het afkoelen was. En de verhalen zijn erg leuk om na te vertellen op BBQ's en borrels. Ook zijn boek Predatory Thinking is de moeite waard.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Je doelt natuurlijk op de vele tv-optredens die ik heb, leuk. Daar bereid ik me praktisch niet op voor. Beetje wax in de haren en wenkbrauwen kammen. Nee, zonder gekheid: zoveel bereid ik me niet voor op het mediaseizoen. We weten dat na de vakantie de storm in positieve zin weer gaat optrekken. De collega's zijn dan weer zongebruind en vol energie terug op kantoor, dus we zijn er dan helemaal klaar voor. Verder hebben we deze zomer de nodige creatieve en inspiratie-sessies gepland om de vlam brandende te houden. Maar zoveel is daar niet voor nodig.

Ik kijk in ieder geval nu al uit naar de volgende zomer. Met de Formule 1 in Zandvoort, een EK-voetbal door heel Europa én de Olympische Spelen in Tokio wordt die zomer sportiever dan ooit. Om over het Songfestival nog maar te zwijgen. Ik ga maar alvast wat rek- en strekoefeningen doen.


Van de Bovenkamp samen met zijn vader in New York.

 

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken