[De zomer van] Anke de Jong: ‘De halve redactie is overwerkt’

[De zomer van] Anke de Jong: ‘De halve redactie is overwerkt’
  • Algemeen
  • 16 aug 2019 @ 11:37
  • 17122 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • UitgeversPersonalia

Anke de Jong, hoofdredacteur van modetijdschrift Glamour, bereidt zich deze zomer voor op de Fashion Weeks in Milaan en Parijs, haar wekelijkse bijdrage aan tv-programma Shownieuws en vindt in de avonduren tijd om ‘ultiem te chillen’.

Foto: De Jong op Ibiza.

De National Glamour Day in september zit eraan te komen en de Jong en haar redactie maken dit jaar voor het eerst een redactionele special voor dit event. 'Het halve team is dus overwerkt.' Ook staat het Glamour Beauty Festival in november alweer op de planning: het coolste beauty event ever in Nederland, aldus De Jong. Op de redactie van Glamour, onderdeel van uitgeverij Hearst, daarom geen lege bureaus. 'We móeten wel aan de bak. Maar airco is fijn en Coca-Cola Zero doet wonderen.' Het aantal netwerkborrels en -events in de avonduren staat deze zomer op een lager pitje, wat maakt dat De Jong ook tijd vindt om te ontspannen. 'Best fijn om overdag op kantoor te zijn en in de avonden lekker vrij. Dat gegeven bezorgt me eigenlijk al een vakantiegevoel.' Later dit jaar gaat ze nog drie lange weekenden weg, naar Barcelona, Ibiza en Texel.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

September is voor mij een hysterische maand met 's avonds weer veel events, eens per week bij Shownieuws aan de desk en reizen naar de Fashion Weeks in Milaan en Parijs. Ik bereid me daarop voor door meer te sporten en gezond te eten. En door tot die tijd dus ultiem te chillen 's avonds en in het weekend.


Met collega's Sanne Groot Koerkamp (l) en Kim van der Knaap (m) van Quest (tevens onderdeel van Hearst).

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Lancaster self tanning oil. Eindelijk bruine benen.

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar hij ligt klaar: The definitive book of body language van Allan Pease. Van onze communicatie is 73% non-verbaal. Door hun lichaamshouding beter te begrijpen, hoop ik mensen sneller te kunnen doorgronden. En het is handig om er zelf meer bewust van te zijn.


De Jong in Barcelona.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken