[De zomer van] Jean-Paul Schaddé van Dooren: 'Raketjes voor het hele kantoor'

[De zomer van] Jean-Paul Schaddé van Dooren: 'Raketjes voor het hele kantoor'
  • Algemeen
  • 5 aug 2019 @ 12:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Jean-Paul Schaddé van Dooren, marketing manager bij Babbage Company en co-founder van Cityguys, vindt het lastig kiezen tussen Weihenstephaner en Desperados en leest graag MarketingTribune op vakantie.

Foto: 'De influencer aan het uithangen', op een boot in Sorrento, Italië.

Recruitmentbureau Babbage Company bestaat deze zomer twintig jaar. Een flinke mijlpaal, aldus Schaddé van Dooren. Ook komt de Babbage Academy er weer aan, 'met allerlei toffe sprekers'. Horecaplatform Cityguys, waar Schaddé van Dooren co-founder van is, bestaat 'pas' vier jaar, maar ook daarmee is hij druk in de weer. Het platform geeft tips over horeca in Amsterdam en Rotterdam, maar gaat binnenkort ook de grens over Europa in. ‘We werken achter de schermen aan een supertof project, maar dat houd ik nog heel even geheim.' Wie een biertje met Schaddé van Dooren wil drinken, doet er in ieder geval verstandig aan de nieuwe Tapmap van Cityguys te raadplegen. 'Grote kans dat je mij in een van deze zaken tegenkomt.'


Met de Cityguys, 'voor we een sterrenrestaurant indoken', ook in Sorrento, met Capri op de achtergrond.

Gevraagd naar zijn vakantieplannen, zegt Schaddé van Dooren deze altijd te vergeten. 'Ik moet mezelf er eens per jaar min of meer toe dwingen en bedenk dan na een week dat vakantie toch eigenlijk heel relaxed is. Met Cityguys hebben we net ons vierjarig bestaan gevierd met citytrips naar Barcelona en Madrid. Ook waren we recent op persreis naar Italië en er komen nog wat trips aan, zoals naar Kotor, Thessaloniki, Hamburg en Mons, dus ik heb weinig te klagen. Als je doet wat je leuk vindt, heb je eigenlijk het hele jaar door vakantie.'

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Iets tegen de hitte, maar dan vind ik het lastig kiezen tussen Weihenstephaner (witbier, red.) op een terras of Desperados op een festival. En wat Jägermeister doet met de Coolpack, vind ik ook puur genieten.

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Ik lees op vakantie graag tijdschriften. Denk aan MarketingTribune, Esquire en ook vrouwenbladen. Maar als ik voor een boek moet kiezen, laat het dan iets van Paul Arden zijn. Lekker luchtig. Whatever you think, think the opposite vind ik tof, maar de rest is ook leuk. En prima vertaald naar het Nederlands trouwens.

Hoe zorg je ervoor dat je in de rustige zomermaanden toch productief blijft?

Dat valt wel mee, er is meer dan genoeg te doen. Ik gooi 's ochtends vroeg de airco aan en als de temperaturen stijgen, haal ik raketjes voor het hele kantoor. Gelukkig voor mijn portemonnee is het team van Babbage Company wel iets kleiner dan bij mijn vorige werkgevers Royal FloraHolland en T-Mobile.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

We hebben net een verse mediakit voor Cityguys live staan, waaruit blijkt dat we iets anders dan andere ‘influencers’ opereren in eten, drinken en reizen. Merken mogen dus zeker contact met ons opnemen voor toffe content.


Met de Cityguys in Barcelona.

Eerste twee foto's door Ilsoo van Dijk.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken