[De zomer van] Wouter Glaser: 'We hebben een facultatief tropenrooster ingevoerd’

[De zomer van] Wouter Glaser: 'We hebben een facultatief tropenrooster ingevoerd’
  • Algemeen
  • 31 jul 2019 @ 11:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaPR

Wouter Glaser (36), oprichter en eigenaar van PR-bureau Glasnost, rijdt deze zomer het liefst in zijn oude Saab in het zonnetje naar de opdrachtgever. ‘Dat is geen statussymbool, maar meer een millennialervaring.’

Glasnost blijft maar groeien, aldus Glaser. 'Dat is natuurlijk de afgelopen zeven jaar al zo, maar de groei blijft aan. Gelukkig werk ik samen met twee MT-collega's vooral aan het bedrijf, in plaats van in het bedrijf. Op die manier kunnen we de groei aan. Dat vertaalt zich in het optimaliseren van interne processen, het duidelijk herhalen en laten leven van kernwaarden en het structureren van de teams.'


Het team van Glasnost op de Amsterdamse grachten.

Hoe beleef je de zomer? Ga je nog op vakantie?

De zomer is de mooiste periode om door Amsterdam te fietsen. Te genieten van de zon. In de tuin te zitten. En met, maar ook zonder, de kids een festival te bezoeken.

Met mijn vrouw ben ik twee dagen naar Ibiza geweest en aan het einde van de schoolvakantie gaan we met de hele familie naar Aruba en Bonaire. Dat heb ik -per ongeluk- gepland volgens de Midden Nederland-regeling, terwijl die van Noord Nederland van toepassing is op Amstelveen. Kortom, het is nog even wennen.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Saab. Ik heb recent een vijftien jaar oude Saab-cabrio gekocht. Mijn buren dachten dat ik als 36-jarige in een midlifecrisis terecht was gekomen. Deze veredelde Opel Vectra met bijna vergane leren banken is voor mij geen statussymbool, maar een plek om te genieten als ik een keer de auto moet pakken. Dus het is meer een millennialervaring. Met lekkere techno op in het zonnetje naar de klant.

Welk marketingboek neem je mee in je reiskoffer?

Ik lees eerlijk gezegd meer boeken over business strategie. Scaling Up is een soort bijbel, dat ligt vaak open en vormt de leidraad waarop wij bij Glasnost beslissingen nemen.

Hoe zorg je ervoor dat je in de zomermaanden productief blijft?

Waar we in het voorjaar met Glasnost een aantal maanden minder druk waren, is de zomer juist helemaal volgepland. We hebben dus een facultatief tropenrooster ingevoerd: als collega's vroeger willen beginnen, kunnen ze ook vroeger weg. Maar gelukkig werkt de airco in ons nieuwe kantoor heel goed.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

We gaan binnenkort met de collega's naar de Kroatische badplaats Split voor een uitgebreide teambuilding-sessie. Daar krijgen we ook een update van het Kroatische PR-landschap, zodat we onze internationale groei vorm kunnen geven. Deze plek past natuurlijk helemaal in ons Sovjet-kitsch brand DNA, vorige bezoeken waren aan de keizerlijke hoofdsteden Sint Petersburg en Odessa. En die hebben nog steeds een mooie plek in ons kantoor, het zijn nu meetingrooms. Split is vanwege het mediterrane karakter de naam van het balkon.


Wouter Glaser met zijn vrouw op Ibiza.

 

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken