[De zomer van] Nathalie Lam: ‘Pride-regenboogtandenborstel heb ik tegengehouden’

[De zomer van] Nathalie Lam: ‘Pride-regenboogtandenborstel heb ik tegengehouden’
  • Algemeen
  • 30 jul 2019 @ 14:16
  • 18565 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SponsoringPersonalia

Nathalie Lam, head of global sponsorship bij Philips, was zelfs tijdens haar vakantie in Suriname druk in de weer voor de sponsorcampagne met Pride Amsterdam. Over BarrelQ, Medium en de marketingplannen voor 2020.

Philips lanceerde vorige week een t-shirt speciaal ontwikkeld voor de Pride Amsterdam. Het shirt wordt deze week tijdens het festival, en met name aanstaande zaterdag tijdens de botenparade, door 1.500 vrijwilligers verspreid over de stad gedragen. Het design van het t-shirt moet inclusiviteit en diversiteit uitdragen. Lam: 'Een reeks aan symbolen, die het volledige LHBT-spectrum omvat en gezamenlijk de kleuren van de regenboogvlag vormen. Golvend van onder naar boven en eindigend in een allesomvattend inclusiviteits-symbool op het hart van de drager.' De organisatie achter de Pride staat bekend als kritisch, omdat het veel merken die willen 'meefliften' weigert, maar werkt al vier jaar samen met Philips. 'Ze hebben mij gevraagd deel te nemen aan een panel tijdens het Pride-congres over hoe merken op een authentieke wijze de Pride kunnen activeren. Dit gebeurt namelijk niet altijd. Met Philips verbinden we de campagne bewust niet aan de verkoop van een product; interne voorstellen als een regenboogtandenborstel heb ik bijvoorbeeld altijd tegengehouden.' Voor Lam dus geen rustige zomer, die als we haar spreken vanuit haar zomerhuis in het bos werkt. 'Ik krijg enorm veel energie van buitenwerken. Wellicht omdat ik op de Openluchtschool heb gezeten, waarbij we met mooi weer altijd buiten werden onderwezen.’


Nathalie Lam draagt het Pride-shirt.

Hoe beleef je de zomer verder? Ga je nog op vakantie?

Ik ben net twee weken naar Suriname geweest. Ik heb daar een huis en het voelt altijd als thuiskomen. De natuur is er geweldig. Het moment was eigenlijk niet heel handig, zo vlak voor de lancering van het t-shirt en de start van onze campagne met de Pride. Ik heb tussendoor dus wel gewerkt, hoewel ik dat niet als vervelend ervaar. Via WhatsApp is het makkelijk contact onderhouden met het team. Op een gegeven moment zat ik op een boot te genieten van de sereniteit van Suriname, terwijl ik ondertussen mijn feedback gaf op een animatie die voor de Pride door MediaMonks ontwikkeld werd. Ik heb Victor (Knaap, directeur, red.) naderhand bedankt dat ze zo flexibel waren om via die manier met mij te communiceren.

Ik vind het sowieso oldschool om van 9-tot-5 vanachter een bureau je werk te moeten doen. Bij mij loopt werk en privé volledig door elkaar heen. Dat maakt dat ik altijd langs een hockeyveld heb kunnen staan, handsfree meetings heb gehouden tijdens het koken en klassenmoeder van mijn twee kinderen kan zijn. Ik ben Philips dankbaar dat ze mij die flexibiliteit en het vertrouwen geven, op deze manier is fulltime werken voor mij geen issue.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

BarrelQ. De geur van het aansteken geeft meteen een gevoel van zomer, buitenleven, rosé, bier, lang aan tafel zitten met vrienden en de volgende dag spijt dat je toch nog die laatste fles wijn opende.

Welk marketingboek neem je mee in je reiskoffer?

Ik vind het juist heerlijk dat ik ongegeneerd en in alle rust op mijn telefoon allerlei campagnes kan bekijken en kan leren van de successen van andere merken. Of dat ik LinkedIn-posts eindelijk voluit kan lezen en op Medium een diversiteit aan artikelen kan lezen.

Wat zijn je plannen na de zomer?

Als de zomer op z'n einde loopt, voelt dat altijd weer als een nieuw begin. Verse ideeën, plannen voor het nieuwe marketingjaar 2020. Concreet: met Philips gaan we Invictus Games 2020 sponsoren. Ik heb zojuist het contract afgestemd met de organisatie en we tekenen binnenkort officieel.


Nathalie Lam reikt het t-shirt uit aan Lucien Spee, directeur Pride Amsterdam.


Met haar dochter in Suriname.

Lam heeft met Philips en de Pride in 2017 een SponsorRing gewonnen. Ook kans maken op een Ring? Een case inzenden kan nog tot 20 september.

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken