[De zomer van] Dinesh Sonak: 'Tijd voor studie en reflectie'

[De zomer van] Dinesh Sonak: 'Tijd voor studie en reflectie'
  • Algemeen
  • 1 aug 2019 @ 11:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Dinesh Sonak, managing director van ADCN, bereidt zich deze zomer voor op het Dutch Creativity Festival in september, blijft zoveel mogelijk weg van beeldschermen en drinkt limonade van Limeau.

Op het moment dat wij Sonak (40) spreken, viert hij samen met zijn vrouw en twee kinderen vakantie in 'een huis dichtbij het strand en de duinen', waar zij sporten, spelen en vooral niets doen. 'Verder speel ik een paar tennistoernooien en maak ik tijd voor studie en reflectie. En ik wil nog naar Street Dreams, een expositie in de Kunsthal Rotterdam over hiphop en zijn invloed op mode en lifestyle.' Ook probeert Sonak zoveel mogelijk in de natuur te zijn en weg te blijven van beeldschermen. 'Ik kijk alleen naar Wimbledon en The Open (golf, red.), en zelfs dan kijk ik voor 90% naar gras.'


Sonak met zijn zoontje op tennisbaan.

Verder is hij druk in de weer met de voorbereidingen van het Dutch Creativity Festival, 20 en 21 september in The Student Hotel te Amsterdam. 'De hele zomer werken we aan de programmering, funding en marketing van het festival.' Bezoekers kunnen leren van de creativiteit van Rembrandt, Ajax, Erik Kessels, AIVD, De Speld, Philips Design en meer.

Daarnaast lanceert ADCN eind augustus de zogenoemde marketing creativity accelerator, een programma gericht op CMO's en hun marketing-, brand- en communicatiemanagers. Het programma is de afgelopen twee jaar ontwikkeld en getest in samenwerking met het marketingteam van KPN. De Founding Class start in november. Sonak: 'Ons doel is om het niveau en rendement van de creativiteit van Nederlandse marketeers significant te verhogen, door merken te voorzien van verschillende creative capabilities op het gebied van strategie, cultuur, processen, investeringen en producties. Het wordt een Champions League van en voor merken en hun marketeers.'

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Ik heb er een aantal. Limeau, simpelweg de lekkerste limonadesiroop. Designer zwemshorts van Orlebar Brown, dat heeft net een collectie gelanceerd geïnspireerd op de oude James Bond-films. Nivea Sun, vanwege dat blauw-gele flesje en de parfum van de zonnespray. Lego en Playmobil, lekker spelen en bouwen met de kinderen. Tenslotte de verse croissants en baguettes van bakker Van Vessem, de geur doet me denken aan jeugdvakanties in Frankrijk. Kortom, veel nostalgie.

Welk marketingboek ligt in je reiskoffer?

Ik ben een magazine addict en lees in de vakantie bijvoorbeeld Creative Review, Conde Nast Traveller, Monocle en Racquet: een magazine over de kunst, ideeën, stijl en cultuur van tennis. Verder lees ik vooral veel Donald Duck's, ik heb de makers achter de verhalen uitgenodigd om over hun creatieve proces te komen tijdens ons festival.

Marketingboeken die ik wil aanraden zijn Creative Confidence over design-thinking en creatief leiderschap van de oprichters van IDEO en Stanford d.school, Adman Warhol before pop over de vroege jaren van Andy Warhol als commerciële illustrator in New York en The Contagious Commandments, een boek over brand bravery van de mensen achter het marketingplatform Contagious. Verder lees ik verhalen van mijn favoriete schrijver aller tijden: P.G. Wodehouse.


De boeken en magazines die Sonak graag leest.

 

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken