[De zomer van] Stephan Fellinger: ‘Radio Tour de France geeft ultiem vakantiegevoel’
- Algemeen
- 2 aug 2019 @ 10:52
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 2 aug 2019 @ 10:52
- Lucas Boon
Stephan Fellinger, ex-SpinAwards en tegenwoordig actief met allerlei nieuwe initiatieven, over zijn eerste baan bij NOS Radio, fietsen in de natuur en waarom hij liever buiten het hoogseizoen op vakantie gaat.
Foto: Stephan Fellinger met zijn vrouw Constance op Ibiza, mei 2019.
Sinds zijn afscheid van de SpinAwards eind vorig jaar heeft Fellinger meer tijd en ruimte voor nieuwe werkzaamheden. Zo startte hij recent met Marco Derksen het initiatief dagstage.nl, waarbij men een dag in de 'keuken' van vakgenoten kan meekijken. Verder is Fellinger actief met het opzetten van Team Sherpa, waarmee hij bedrijven 'met onconventionele middelen' helpt bij hun digitale transformatie. 'Denk bijvoorbeeld aan een game waarbij je een aanval van concurrenten simuleert en zodoende de urgentie voelt om na te denken over de dag van morgen. Of het opzetten van pop-up innovatielabs (zoals hij ook eerder deed met Shake bij de SpinAwards, red.), met een mix van jonge talenten en ervaren krachten.’
Aan de chopitos, Fellinger's favoriete Spaanse gerecht.
In het hoogseizoen gaat Fellinger niet op reis, of het moet een korte trip zijn samen met zijn vrouw die als purser bij KLM werkt. De Fellingers gaan liever in het voor- en najaar naar Spanje, waar zij recent een huis in het plaatsje Finestrat (bij Alicante, tegenover Ibiza) hebben gekocht dat momenteel in aanbouw is. 'Een goed excuus om regelmatig even een kijkje te nemen. Zodoende probeer ik ook het hele jaar 'het vakantiegevoel' vast te houden.' Maar Fellinger gaat ook graag in Nederland op pad, door spontaan op de fiets te stappen en te genieten van de natuur. 'Of even een kop koffie drinken op een terras en mijn gedachtes de vrije loop te laten. Dat vakantiegevoel is te mooi om te beperken tot de zomer.'
Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?
Radio Tour de France van de NOS. Al sinds begin jaren '70 ben ik groot fan van dat programma. Het geeft mij de hele maand juli het ultieme vakantiegevoel. De verslaggevers op motoren, de muziekkeuze, de presentatoren. Je zwerft, achterop de motor, met ze mee door Frankrijk. Wat een feest. Mijn eerste baan was bij NOS Radio en ik weet nog dat ik opeens mocht meekijken in de studio van Radio Tour de France, bij mijn zomerhelden. De maandag na de tour heb ik ook altijd een melancholisch gevoel, alsof het einde van de zomer zich al heeft aangekondigd. Ja, wat een ijzersterk zomermerk is dat.
Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?
Goed kijken begint met negeren van Wieteke van Zeil. Zij leert je op een andere manier te kijken naar bijvoorbeeld schilderijen en legt een link met het dagelijks leven en je werk. Ik raad marketeers overigens aan liever geen marketingboeken te lezen, maar juist voor schrijvers te kiezen die uit een compleet andere sector afkomstig zijn. Dat kan een sporter zijn, een chef van een toprestaurant, een uitvinder of iemand die een bijzondere kijk op de zorg heeft. We moeten af van onze monoculturen. Juist die inzichten van buiten je eigen branche en die mixen met je eigen ideeën, levert mooie frisse cocktails op.
Het is overal rustiger op kantoor, ongetwijfeld ook bij jou. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?
Door in de vroege ochtend of juist voordat het donker wordt de natuur in te gaan om te fietsen. Daarnaast helpt het luisteren van muziek mij om gefocust te blijven.
Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?
Als gezegd ga ik graag aan het begin van mediaseizoen op vakantie en dat kan ik prima voorbereiden in de zomer. Dat anticyclische zit in mijn DNA. Ik kom uit een horecafamilie waarin ik heb geleerd om op een positieve manier tegendraads te zijn. Wanneer iedereen uitrust, ga ik juist graag aan de slag. En dat geldt andersom ook.
Stedentrip in Nantes, Frankrijk.
Met de mountainbike op pad naar de Utrechtse Heuvelrug.
Lees ook over de zomers van:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers