De marketingtransfers van week 48, 2024

De marketingtransfers van week 48, 2024
  • Algemeen
  • 29 nov 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Het is nog geen 5 december, maar de marketingwereld is al druk met cadeautjes uitpakken: nieuwe banen! Soms zelfs totaal branchevreemd en aan de overkant van de Atlantische Oceaan en voor de gein ook een Master of Wine. Vrees niet, MarketingTribune houdt het allemaal in de smiezen.

Designer Ronald Lewerissa verhuist naar Costa Rica. Deze ooit founding father van designbureau Flex in Delft gaat een hotel opzetten én runnen in Monteverde. Hotel con Corazón is een social enterprise dat lokale projecten gaat steunen die bijdragen aan de educatie van de kinderen uit de regio. Over een career change gesproken, maar wel een nobel doel! Wij wensen hem veel succes!

Ronald Lewerissa

Managing director M&C Saatchi Sport & Entertainment Toan Ravenscrofthas left the building’. Na 11 jaar (eerst Londen en toen Amsterdam) vond hij het tijd voor verandering en ‘said a final farewell’. Hij last een kleine pauze in en in 2025 horen we van hem, heeft hij beloofd. Geniet ervan Toan ‘or variously, Poan, Joan, Stoin, Tone, T, Ravers, T-Rave et cetera’.

Toan Ravenscroft


In een wereld vol ellende lijkt er voor Qatar Airways geen vuiltje aan de lucht. Er zijn er schijnbaar maar 421 van wereldwijd, van deze Masters of Wine en Qatar Airways neemt er eentje in dienst om passagiers in first- en businessclass nog meer te vertroetelen of, zoals ze zelf zeggen – en pun waarschijnlijk intended – ‘om de vliegervaring naar nieuwe hoogten te tillen’. Enfin Anne Krebiehl is haar naam. Deze Master of Wine gaat de uitdaging aan om juist die wijn te kiezen die gedronken kan worden op grote hoogte. De lage luchtvochtigheid en verminderde luchtdruk in de cabine kunnen namelijk de smaakperceptie beïnvloeden. Krebiehl werkt hiervoor samen met wijnhuizen om speciale blends te ontwikkelen die wel tot hun recht komen op 12 km hoogte. Zij zal ook het cabinepersoneel trainen om ervoor te zorgen dat de wijnen op de juiste manier worden geserveerd.

Anne Krebiehl

Kari Littley is benoemd tot Director of International Partner Management bij Urban Sports Club voorheen OneFit. Zij was al Head of Partnership Management. In deze nieuwe internationale rol is Littley verantwoordelijk voor het aanbod van alle aaneengesloten sport- en wellnesspartners in alle markten in Europa waar Urban Sports Club actief is, met uitzondering van Duitsland. Ook helpt ze partners hierbij uit te breiden naar het buitenland en geeft ze leiding aan team Nederland, team Iberia (Spanje en Portugal) en team België/Frankrijk.

Kari Littley

Talpa Network benoemt Mo Cornelisz tot Director Digital.  Cornelisz werkt al zes jaar als Head of Growth en in haar nieuwe rol zal zij zich richten op het versnellen van de digitale strategie: groei in digitale luister- & kijktijd en daarmee het online bereik van Talpa Network. Joost Brakel, CEO van Talpa Network: ‘De visie van Mo, op de digitale groei van ons open medianetwerk en het versterken van onze impact, sluit perfect aan op ons motto: ‘samen bereik je meer’. Haar aanstelling als Digital Director past bij de bredere strategie van Talpa Network om via onze hoofdmerken én digitale transformatie duurzame groei te realiseren.’ Ook Cornelisz zelf is enthousiast over haar nieuwe rol: ‘Ik kijk ernaar uit om met het team verder te bouwen en te blijven vernieuwen. Het digitale landschap verandert razendsnel, en juist dat biedt geweldige kansen. We gaan onze gebruikers steeds weer verrassen met waardevolle content, digitale innovaties en impactvolle digitale ervaringen. Samen versterken we onze impact.’ Cornelisz vervangt Fabian Meeuwisz, die na zes jaar het medianetwerk verlaat.

Mo Cornelisz

DVJ Insights verwelkomt Job Verhoeve als consultant. Verhoeve heeft meer dan twaalf jaar ervaring in onderzoek en media: ‘Ik ben ontzettend blij om deel uit te maken van zo’n succesvolle organisatie. DVJ heeft bewezen dingen anders te doen met een unieke aanpak, en ik kijk ernaar uit om samen met mijn getalenteerde en ervaren collega’s bij te dragen aan verdere groei. Met mijn ervaring in zowel onderzoek als media wil ik graag nog meer waarde toevoegen voor onze klanten.’

Job Verhoeve

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken