[De zomer van] Reinier Steures: ‘Erg tevreden met bloemkool-commercial’

[De zomer van] Reinier Steures: ‘Erg tevreden met bloemkool-commercial’
  • Algemeen
  • 9 aug 2019 @ 11:44
  • 19739 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Reinier Steures, managing partner strategy bij reclamebureau Natwerk, over New York Pizza, Pride Amsterdam en nieuwe collega's.

Foto: bij de lancering van de laatste fashion-collectie van Febo.

Bij Natwerk deze zomer geen dichtgeslagen laptops. Campagnes voor opdrachtgevers als Lebara, Febo en New York Pizza draaien op volle toeren, waarbij met name de commercial voor laatstgenoemde het nodige stof deed opwaaien. Daarnaast won het reclamebureau uit Amsterdam recent een aantal pitches en die samenwerkingen worden nu opgestart. Ook intern lijkt het Natwerk voor de wind te gaan: het bureau verwelkomt deze maand een nieuwe strategy director, copywriter en nieuw creatief team. Steures: 'En er zal binnenkort nog iemand aan onze directie toegevoegd worden. Maar daarover later meer...' Verder houdt Natwerk wel van een feestje: de creatieven stonden vorige week samen met Disco Dolly voor het vierde achtereenvolgende jaar op een boot tijdens de Pride Amsterdam, waarbij Steures zich voor de gelegenheid in de schmink liet zetten (zie foto onder). Wegens privéomstandigheden is Steures zelf minder op kantoor te vinden en zit hij op het moment met zijn schoonfamilie op Ibiza. Eerder deze zomer was hij met zijn ouders op Corsica. ‘Ik denk dat er in het najaar voor mijn vriendin en mij weer een echte vakantie volgt.’

Al een beetje bijgekomen van bloemkoolgate?

Daar hoefde ik niet van bij te komen, hoor. De campagne voor New York Pizza heeft als verwacht aardig wat teweeg gebracht. Ik denk dat het goed is dat we met een lage mediadruk zoveel aandacht hebben weten te genereren. En die awareness hebben we weer kunnen omzetten tot ontzettend veel verkoop. Zowel het merk als wij zijn erg tevreden.


In de make-up voor de Pride.

Welk marketingboek raad je vakgenoten deze zomer aan om te lezen?

Het boek dat mij het meest heeft geïnspireerd, is The Fountainhead van Ayn Rand. Kiezen we voor creatie of voor commercie? Ik denk dat de industrie is doorgeslagen naar het laatste. En dat alles moet wijken voor het korte termijn-effect en er zodoende geen of nauwelijks ruimte is voor gedurfde maar effectieve creatie. Terwijl dat toch echt de kern van ons vak en onze enige toegevoegde waarde is. Bovendien leest dit boek een stuk makkelijker weg dan al die droge marketingliteratuur.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Ik dacht dat het mediaseizoen inmiddels 365 dagen per jaar gaande is. Met merken die actief zijn op social media en festivals. Voor mij en Natwerk stopt dat seizoen dan ook niet echt. En zelfs op vakantie moet ik nog eens een interview met MarketingTribune afnemen.


Diner met familie op Corsica.


Met de schoonfamilie op Ibiza.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken