[De zomer van] Froukje Claes: ‘Strandtas ligt standaard in de auto’

[De zomer van] Froukje Claes: ‘Strandtas ligt standaard in de auto’
  • Algemeen
  • 14 aug 2019 @ 11:21
  • 14694 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategiePersonalia

Froukje Claes, lead campaign bij Nederlandse Loterij, mijdt vakanties in het hoogseizoen en springt zodra de zon schijnt in de auto naar het strand. In september gaat ze een weekje surfen in Tarifa. 'Dat klinkt heel cool, maar ik ben een beginner.'

Foto: met collega's op de Parade in Den Haag (Claes op tweede van links).

Ook in de zomer organiseert Nederlandse Loterij dagelijks, wekelijks en maandelijks trekkingen. Het werk voor Claes en haar team gaat dus gewoon door. Daarnaast kwam in mei de nieuwe campagne voor Eurojackpot uit en viert Krasloten op dit moment zijn 25-jarige jubileum. Ook zijn de marketeers van Nederlandse Loterij alweer druk in de weer met de campagne voor de Oudejaarstrekking.


Froukje Claes.

Claes zelf probeert vakanties in het hoogseizoen zoveel mogelijk te mijden. 'Ik geniet van de mooie dagen hier in Nederland, bezoek regelmatig leuke festivals en heb standaard een strandtas in mijn auto liggen. Zodra de zon schijnt, ga ik na het werk naar het strand en geniet ik nog even van de zon.' In september gaat Claes een weekje surfen in Tarifa, Spanje. 'Dat klinkt misschien heel cool, maar ik ben een beginner. Ben dus heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.'

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk?

Join the Pipe. Een ontzettend goed en slim initiatief om drinkwater wereldwijd op een eerlijke manier te verdelen én plastic soup bij de bron aan te pakken, door middel van hervulbare waterflessen en publieke tappunten. Mijn favoriet is de Rotterdam-fles, die zit standaard in m'n tas.

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Momenteel lees ik Blockbusters van Anita Elberse. Hierin legt zij uit hoe de entertainmentindustrie in Amerika hits maakt en wat je daar als merk van kunt leren. Het boek geeft niet per sé veel nieuwe inzichten, maar de invalshoek en voorbeelden zetten je als marketeer aan het denken.

Hoe zorg je ervoor dat je in deze relatief rustige zomermaanden productief blijft?

Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Omdat veel collega’s en leveranciers op vakantie zijn, heb ik veel minder afspraken dan normaal. Dat geeft ruimte in het hoofd en zo kom ik weer tot nieuwe inzichten en ideeën.


Corona's op het strand.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken