[De zomer van] Froukje Claes: ‘Strandtas ligt standaard in de auto’
- Algemeen
- 14 aug 2019 @ 11:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategiePersonalia
- 14 aug 2019 @ 11:21
- Lucas Boon
Froukje Claes, lead campaign bij Nederlandse Loterij, mijdt vakanties in het hoogseizoen en springt zodra de zon schijnt in de auto naar het strand. In september gaat ze een weekje surfen in Tarifa. 'Dat klinkt heel cool, maar ik ben een beginner.'
Foto: met collega's op de Parade in Den Haag (Claes op tweede van links).
Ook in de zomer organiseert Nederlandse Loterij dagelijks, wekelijks en maandelijks trekkingen. Het werk voor Claes en haar team gaat dus gewoon door. Daarnaast kwam in mei de nieuwe campagne voor Eurojackpot uit en viert Krasloten op dit moment zijn 25-jarige jubileum. Ook zijn de marketeers van Nederlandse Loterij alweer druk in de weer met de campagne voor de Oudejaarstrekking.
Froukje Claes.
Claes zelf probeert vakanties in het hoogseizoen zoveel mogelijk te mijden. 'Ik geniet van de mooie dagen hier in Nederland, bezoek regelmatig leuke festivals en heb standaard een strandtas in mijn auto liggen. Zodra de zon schijnt, ga ik na het werk naar het strand en geniet ik nog even van de zon.' In september gaat Claes een weekje surfen in Tarifa, Spanje. 'Dat klinkt misschien heel cool, maar ik ben een beginner. Ben dus heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.'
Wat is in deze zomertijd je favoriete merk?
Join the Pipe. Een ontzettend goed en slim initiatief om drinkwater wereldwijd op een eerlijke manier te verdelen én plastic soup bij de bron aan te pakken, door middel van hervulbare waterflessen en publieke tappunten. Mijn favoriet is de Rotterdam-fles, die zit standaard in m'n tas.
Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?
Momenteel lees ik Blockbusters van Anita Elberse. Hierin legt zij uit hoe de entertainmentindustrie in Amerika hits maakt en wat je daar als merk van kunt leren. Het boek geeft niet per sé veel nieuwe inzichten, maar de invalshoek en voorbeelden zetten je als marketeer aan het denken.
Hoe zorg je ervoor dat je in deze relatief rustige zomermaanden productief blijft?
Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Omdat veel collega’s en leveranciers op vakantie zijn, heb ik veel minder afspraken dan normaal. Dat geeft ruimte in het hoofd en zo kom ik weer tot nieuwe inzichten en ideeën.
Corona's op het strand.
Lees ook over de zomers van:
- Willem-Albert Bol
- Juliette Hammana
- Antoinette Hoes
- Kas Knikkink
- Simon Neefjes
- Mark Schoones
- Jordi van de Bovenkamp
- Marc van Eck
- Nathalie Lam
- Wouter Glaser
- Stephan Fellinger
- Dinesh Sonak
- Jean-Paul Schaddé van Dooren
- Dick van der Lecq
- Jacqueline Smit
- Shari Hubeek
- Reinier Steures
- Danielle Robben
- Marianne Zwagerman
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers