[De zomer van] Danielle Robben: ‘Ik ervaar nog steeds kleine vakantiepretjes’
- Algemeen
- 12 aug 2019 @ 12:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 12 aug 2019 @ 12:29
- Lucas Boon
Danielle Robben, head of marketing bij Persgroep Recruitment, is net terug van vakantie met gezin in Seychellen en geniet nog even na op Instagram. 'Prachtig land, overweldigende natuur en dat alles met mijn twee grote liefdes.'
Gevraagd naar het laatste nieuws bij Persgroep Recruitment, noemt Robben 'Drukke mensen zijn gelukkiger', een artikel van geluksprofessor Ruut Veenhoven dat Intermediair heeft gepubliceerd. 'Hij liet onderzoek doen naar mensen die eerder stoppen met werken, ofwel de vroeguittreders. En wat blijkt: zij bleken gemiddeld minder gelukkig toen ze nog werkten dan doorwerkers, maar halveerden die geluksachterstand toen ze stopten met werken. De doorwerkers bleven gemiddeld gelukkig.’ Robben zelf moet nog een behoorlijk aantal jaren, maar verwacht dat ze ook na haar 67ste nog steeds actief is. 'Werken -in teamverband- is gewoon veel te leuk.'
Met dochter in het vliegtuig.
Robben, die in het verleden nog werkzaam was als columnist voor MarketingTribune, geniet in haar woonplaats Amsterdam met volle teugen van de zomer. 'De stad is veel rustiger dan normaal, zeker in de vroege ochtend. Heerlijk om dan naar het IJ te fietsen en daar het pontje te nemen naar kantoor. Deze zomer is nog eens extra speciaal, omdat ik net terug ben van de beste vakantie ooit, in Seychellen, Afrika. Prachtig land, overweldigende natuur, fijne mensen en de mooiste stranden. Sinds lange tijd was ik drie weken op reis en dat alles met mijn twee grote liefdes.'
Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?
Instagram. Voor mij de perfecte manier om de vakantiepret al vroeg te beginnen en vooral ook naderhand nog even vast te houden. Door de hashtag #seychelles te volgen, stromen prachtige foto's mijn timeline binnen. Allemaal zo herkenbaar. Bij het checken van mijn Instagram ervaar ik nu steeds kleine vakantiepretjes.
Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?
Geen. Ik lees het hele jaar door al marketingliteratuur. Let it go. Ik laat me liever verrassen door andere boeken die later eventueel nog van pas kunnen komen, zoals Contact van Brian Gazer. Voor mijn werk ben ik dagelijks bezig om mensen en bedrijven met elkaar via online platformen (zoals Nationale Vacaturebank en Intermediair, red.) te verbinden, maar het mooiste en belangrijkste contact is nog altijd oogcontact.
Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?
Wij werken always-on, dus niet met seizoenen. In de afgelopen drie maanden is het aantal mensen met betaald werk afgenomen, gemiddeld 2.000 per maand. Dat is voor het eerst een stijging sinds de grote daling die begin 2014 werd ingezet. Bij Persgroep Recruitment zijn we daar extra alert op en met onze platforms willen we mensen natuurlijk zo snel mogelijk naar de juiste baan leiden. Niemand weet of er nu daadwerkelijk een crisis gaat komen en zo ja hoe groot deze wordt. Wij staan in ieder geval klaar om iedereen zo goed mogelijk te servicen.
Met gezin in Seychellen, op rechts Jur Baart (Fitzroy).
De blauwe zee van Seychellen.
Lees ook over de zomers van:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- persgroep recruitment
- nationale vacaturebank
- intermediair
- zomer
- danielle robben
- de zomer van
- geluk
- persgroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

