Vegansuper wil minimaal €110.000 ophalen
- Algemeen
- 11 dec 2020 @ 08:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 dec 2020 @ 08:57
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe retailer 'Vegan Fresco' uit Amsterdam start een crowdfundingsactie om minimaal €110.000 op te halen om de winkel vanaf 2021 te kunnen openen. Voor een formule inclusief webshop is €150.000 nodig.
Dat meldt Vegan Fresco op het crowdfundingsplatform CrowdAboutNow. Ook wil de man achter de vegansupermarkt, James Fresco nog eens €70.000 extra binnenhalen om de distributie en logistiek ‘gedegen in te richten. De start-up hoopt daarom in totaal €220.000 binnen te harken. ‘Met een opslagfaciliteit kunnen we meer voorraad aanhouden, groter inkopen en betere prijzen bedingen’, zegt Fresco op Distrifood. De ondernemer die inmiddels al zo'n tien jaar actief is binnen diverse start-ups, heeft zijn focus de laatste jaren verlegd naar de food- en horecabranche. Hierbinnen werkt hij mee aan concepten met vegan (dus zonder dierlijke ingrediënten of betrokkenheid) en plantaardige producten. De Vegan Fresco ziet hij als zijn ‘levenswerk’, meldde hij eerder in stadskrant Het Parool.
Toekomst van de winkel
'Om te toetsen of buurtbewoners geïnteresseerd waren in de komst van de winkel, liet Fresco afgelopen weekend 20.000 folders verspreiden in alle omliggende buurten van de Jan Evertsenstraat, waar de supermarkt gaat komen. De behoefte bleek groot. Van de respondenten bleek 56,4 procent in de Vegan Fresco te willen winkelen en 40,1 procent gaf aan dit mogelijk te gaan doen.' Op de geplande locatie van Vegan Fresco, precies tegenover de lokale Albert Heijn, staat de supermarkt nu in de steigers.
(PvWK, bronnen: Distrifood en Het Parool, foto: VF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- supermarkt
- binnenharken
- James Fresco
- extra
- start-up
- crowdfundingsplatform
- richten
- opslagfaciliteit
- distributie
- binnenhalen
- vegan
- logistiek
- Vegan Fresco
- CrowdAboutNow
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- Randstad rolt nieuwe wereldwijde merkcampagne uit
- Fanta lanceert DOOH Beetjejuice-campagne met interactieve AI
- [column] Gerommel in de trommel: Miele viert 125 jaar bestaan...
- Campagne voor gelijke kansen voor top- en breedtesport van start
- In het wiel van... Albin Bronkhorst: 'ik geniet van elke rit'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing