Vegansuper wil minimaal €110.000 ophalen
- Algemeen
- 11 dec 2020 @ 08:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 dec 2020 @ 08:57
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe retailer 'Vegan Fresco' uit Amsterdam start een crowdfundingsactie om minimaal €110.000 op te halen om de winkel vanaf 2021 te kunnen openen. Voor een formule inclusief webshop is €150.000 nodig.
Dat meldt Vegan Fresco op het crowdfundingsplatform CrowdAboutNow. Ook wil de man achter de vegansupermarkt, James Fresco nog eens €70.000 extra binnenhalen om de distributie en logistiek ‘gedegen in te richten. De start-up hoopt daarom in totaal €220.000 binnen te harken. ‘Met een opslagfaciliteit kunnen we meer voorraad aanhouden, groter inkopen en betere prijzen bedingen’, zegt Fresco op Distrifood. De ondernemer die inmiddels al zo'n tien jaar actief is binnen diverse start-ups, heeft zijn focus de laatste jaren verlegd naar de food- en horecabranche. Hierbinnen werkt hij mee aan concepten met vegan (dus zonder dierlijke ingrediënten of betrokkenheid) en plantaardige producten. De Vegan Fresco ziet hij als zijn ‘levenswerk’, meldde hij eerder in stadskrant Het Parool.
Toekomst van de winkel
'Om te toetsen of buurtbewoners geïnteresseerd waren in de komst van de winkel, liet Fresco afgelopen weekend 20.000 folders verspreiden in alle omliggende buurten van de Jan Evertsenstraat, waar de supermarkt gaat komen. De behoefte bleek groot. Van de respondenten bleek 56,4 procent in de Vegan Fresco te willen winkelen en 40,1 procent gaf aan dit mogelijk te gaan doen.' Op de geplande locatie van Vegan Fresco, precies tegenover de lokale Albert Heijn, staat de supermarkt nu in de steigers.
(PvWK, bronnen: Distrifood en Het Parool, foto: VF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- binnenharken
- start-up
- Vegan Fresco
- opslagfaciliteit
- distributie
- richten
- crowdfundingsplatform
- CrowdAboutNow
- logistiek
- James Fresco
- supermarkt
- extra
- vegan
- binnenhalen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van...
- Booking.com opnieuw het meest waardevolle merk van Nederland
- Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
- [column] Segmenteren kun je leren
- Genomineerden Data & Insights Awards '25 bekend
- [column] Onzekere tijden voor marketeers en managers
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management