Openbare bibliotheek Amsterdam start campagne 'Maak kennis'

Openbare bibliotheek Amsterdam start campagne 'Maak kennis'
  • Algemeen
  • 5 okt 2022 @ 13:05
  • 10283 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) presenteert de campagne ‘Maak kennis’. Deze off- en online najaarscampagne wil een breed publiek in Amsterdam op een toegankelijke manier kennis laten maken met het aanbod van de 28 vestigingen van de bibliotheek.

‘Met deze campagne willen wij laten zien dat de OBA meer is dan een bibliotheek om onbeperkt boeken te lenen. Van een bruisend theater tot een rustige plek om ongestoord te studeren en van een ontmoetingsplaats voor senioren tot een toegankelijke leerschool om digitale vaardigheden onder de knie te krijgen: onze bibliotheek is het allemaal. Juist dat complete verhaal willen wij met onze nieuwe campagne heel graag aan de stad vertellen. De OBA kan voor iedere Amsterdammer in iedere buurt iets betekenen’, aldus Cas Boland, Afdelingshoofd Marketing & Communicatie ad interim bij de OBA.

Nieuwe merkstrategie
De campagne is onderdeel van de nieuwe merkstrategie van de OBA die dit voorjaar is opgeleverd. Deze strategie heeft als doel om te laten zien dat de OBA een hybride, maatschappelijke en buurtgerichte bibliotheek is waarbij kennis, cultuur en informatie voor iedereen bereikbaar en relevant is. De campagne richt zich op verschillende doelgroepen, waaronder gezinnen met kinderen, studenten, volwassenen, senioren en mensen die hulp nodig hebben bij digitale vaardigheden. Iedere campagne-uiting start met de woorden Maak kennis. Vervolgens wordt deze zin verder afgemaakt en gekoppeld aan een bepaalde doelgroep en activiteit. Maak kennis met verhalen in vele vormen. Maak kennis met oude en nieuwe vrienden. Maak kennis met echt relaxed studeren. Dit zijn concrete voorbeelden van zinnen op campagnebeelden die het veelzijdige aanbod van de OBA toegankelijk verwoorden. Met de herkenbare lijntekeningen en speelse personages van bekende illustrator Gino Bud Hoiting worden de uiteenlopende activiteiten bij de OBA nog eens extra verduidelijkt op de uitingen.

Heel Amsterdam
De campagne is vanaf deze week voor een korte periode zichtbaar op (digitale) billboards en banners, verspreid door heel Amsterdam. Daarnaast is de campagne ook langere tijd online te zien op social media, via online displays, op de website van de OBA en in de digitale nieuwsbrief. Tot slot verschijnen er gelijktijdig posters en flyers in dezelfde campagnestijl. De OBA sloeg voor deze campagne de handen ineen met IN10, Vorm de Stad en Pink Marketing.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken