Sportmerk Hoka lanceert 'Murmuration'-campagne

- Algemeen
- 19 jun 2023 @ 07:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jun 2023 @ 07:59
- Michiel van Zaane
Sportmerk Hoka heeft een wereldwijde ‘Murmuration’- (zwerm) campagne gelanceerd. De campagne, die voortbouwt op het vorig jaar gelanceerde merkplatform Fly human fly, wordt verspreid via Hoka’s eigen mediakanalen, OOH en CTV, en via social media als Meta, Snapchat en TikTok.
De campagne omvat een 60 seconden durende 'anthem film’ met atleten Jan Frodeno en Adello Tracy. De film, gemaakt i.s.m. talent agency Anomaly Los Angeles, laat het plezier van beweging en samenhorigheid zien. De film, geregisseerd door onder andere het creatieve duo Ian Pons Jewell en Leigh Powis, verkent het concept 'murmuratie' – het fenomeen waarbij een grote zwerm vogels in steeds veranderende vormen vliegt.
‘We zijn heel trots om Murmuration met de wereld te delen. De campagne benadrukt ons geloof in de veranderende kracht van beweging, viert het community-gevoel en leest als een liefdesbrief aan Hoka-fans over de hele wereld’, zegt Erika Garibelli, Sr. Director van Global Integrated Marketing bij Hoka. ‘Of je nu een marathonloper, wandelaar of hiker bent, Hoka geeft je het gevoel dat je vliegt. De campagne viert de eindeloze mogelijkheden die vliegen biedt en motiveert alle mensen om zo samen op een fijne manier te bewegen.’
Naamsbekendheid verder uitbouwen
‘Het was enorm inspirerend voor Anomaly om Fly human fly tot leven te brengen. Ondanks het feit dat miljoenen mensen Hoka’s producten al dragen, is het merk nog steeds bezig met het opbouwen van naamsbekendheid. Dat bood ons een leeg canvas om creatief te kunnen invullen’, zegt Jeremy Wirth, Group Creative Director bij Anomaly Los Angeles.
Later dit jaar staan er nog twee andere campagnefilms op het programma. De tweede film, ook geregisseerd door Jewell en Powis, viert de lancering van de Mach X. Met deze prestatiegerichte wedstrijdschoen wil Hoka zijn positie in de prestatiecategorie verbeteren.
De derde film gaat over de Anacapa 2 GTX, de meest milieubewuste wandelschoen van het merk tot nu toe. Regisseur Autumn de Wilde toont hoe mooi en emotioneel wandelen kan zijn, terwijl choreograaf Ryan Heffington wandelplezier visualiseert door middel van muziek en beweging.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management