Specsavers verwent ogen voorbijgangers met muurschildering

- Algemeen
- 12 okt 2023 @ 14:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 okt 2023 @ 14:59
- Michiel van Zaane
Met een paar gigantische ogen in het straatbeeld van de Spoorstraat in Breda, een muurschildering van kunstenaar Marcus Debie, wil Specsavers de blik vangen van voorbijgangers in het kader van World Sight Day (12 oktober).
Met deze muurschildering wil de optiekketen meer aandacht vragen voor je ogen. Uit onderzoek onder ruim duizend Nederlanders blijkt namelijk dat men niet weet hoe belangrijk het is om na je veertigste de gezondheid van je ogen te laten controleren. ‘Het risico van een oogaandoening stijgt vanaf deze leeftijd’, legt Marloes Krot van Specsavers uit. ‘Een derde van Nederland weet dit niet. Het verraderlijke aan een oogaandoening is dat deze zich onopgemerkt kan ontwikkelen, met soms geen of slechts wat vage klachten voor een lange periode. Sluipenderwijs tast de aandoening het zicht aan. Daardoor trekken mensen te laat aan de bel en kan het zicht niet altijd meer hersteld worden. Het advies is om eigenlijk iedere twee jaar je ogen te laten controleren, of het nu gaat om een sterktemeting of een ooggezondheidsonderzoek, en dat doet zo’n veertig procent van de veertigplussers in Nederland niet. We hopen dat we met deze muurschildering letterlijk de ogen openen van Nederland. De mural laat de mensen die naar het kunstwerk kijken namelijk zien en daardoor beseffen hoe belangrijk je ogen zijn.’
Oogverblindend
De samenwerking met kunstenaar Marcus Debie komt niet geheel uit de lucht vallen. Hij omschrijft zijn werk namelijk letterlijk als ‘oogverblindend’ en is een echte eye-artist. Zijn realistische post-kubistische stijl laat je ogen een trigger zien, maar ook nadenken over wat je nou eigenlijk ziet. Hierdoor hoopt hij dat niemand zijn ogen voor lief neemt. Debie: ‘Ik weet als geen ander hoe belangrijk je ogen zijn, helemaal binnen mijn vakgebied. Hoewel ik kleurenblind ben, laat ik me niet in mijn beroep als kunstenaar beperken in het gebruik van kleur en werk ik juist met dieptes en 3D-vormen. Op deze manier wil ik anderen inspireren en motiveren om hun dromen na te jagen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management