Wakker Dier start campagne tegen 'sloopmelk'

- Algemeen
- 18 okt 2023 @ 07:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 okt 2023 @ 07:52
- Michiel van Zaane
Op 18 oktober is Wakker Dier een campagne met radiospotjes en printadvertenties tegen ‘sloopmelk’ begonnen. Dat is melk zonder goed dierenwelzijnskeurmerk volgens de stichting.
Volgens Wakker Dier heeft meer dan negentig procent van de melk in de supermarkt geen goed dierenwelzijnskeurmerk. Voor veel melkkoeien betekent dat een torenhoge melkproductie onder vaak slopende omstandigheden, waardoor veel koeien ziektes krijgen volgens de stichting. Ze gaan gemiddeld op hun zesde naar de slacht, terwijl koeien wel twintig kunnen worden. Anne Hilhorst van Wakker Dier: ‘Sloopmelk is vloeibaar dierenleed.’
Supermarkten moeten ophouden boeren te dwingen tot het produceren van zoveel mogelijk melk tegen zo laag mogelijke kosten stelt Wakker Dier. Want daar zijn koeien de dupe van. Anne Hilhorst: ‘Voor de meeste melk in de super leiden veel melkkoeien een slopend leven.’
Wakker Dier startte vorig jaar een campagne om het leven van de melkkoe te verbeteren. De organisatie wil dat sloopmelk uit de schappen verdwijnt en dat alle melk minimaal voldoet aan één ster van het Beter Leven Keurmerk of Nederlands biologisch (Natuurweide). Op dit moment geldt dat voor minder dan tien procent van het zuivelaanbod in supermarkten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management