Wakker Dier start campagne tegen 'sloopmelk'

Wakker Dier start campagne tegen 'sloopmelk'
  • Algemeen
  • 18 okt 2023 @ 07:52
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 18 oktober is Wakker Dier een campagne met radiospotjes en printadvertenties tegen ‘sloopmelk’ begonnen. Dat is melk zonder goed dierenwelzijnskeurmerk volgens de stichting.

Volgens Wakker Dier heeft meer dan negentig procent van de melk in de supermarkt geen goed dierenwelzijnskeurmerk. Voor veel melkkoeien betekent dat een torenhoge melkproductie onder vaak slopende omstandigheden, waardoor veel koeien ziektes krijgen volgens de stichting. Ze gaan gemiddeld op hun zesde naar de slacht, terwijl koeien wel twintig kunnen worden. Anne Hilhorst van Wakker Dier: ‘Sloopmelk is vloeibaar dierenleed.’

Supermarkten moeten ophouden boeren te dwingen tot het produceren van zoveel mogelijk melk tegen zo laag mogelijke kosten stelt Wakker Dier. Want daar zijn koeien de dupe van. Anne Hilhorst: ‘Voor de meeste melk in de super leiden veel melkkoeien een slopend leven.’

Wakker Dier startte vorig jaar een campagne om het leven van de melkkoe te verbeteren. De organisatie wil dat sloopmelk uit de schappen verdwijnt en dat alle melk minimaal voldoet aan één ster van het Beter Leven Keurmerk of Nederlands biologisch (Natuurweide). Op dit moment geldt dat voor minder dan tien procent van het zuivelaanbod in supermarkten.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken