Giovanni Perosino nieuwe CMO Maserati wereldwijd

- Algemeen
- 19 jan 2024 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jan 2024 @ 09:08
- Michiel van Zaane
Maserati heeft Giovanni Perosino aangesteld als nieuwe Chief Marketing Officer wereldwijd.
Perosino – afkomstig uit Turijn – is op 8 januari vanuit Modena in zijn nieuwe functie gestart. De Italiaanse manager heeft een carrière van meer dan twintig jaar opgebouwd in de mondiale auto- en luxesector, wat zijn grote passie voor dit domein en vooral voor sportwagens onderstreept.
De afgelopen twee jaar bekleedde Perosino de rol van Chief Marketing Officer bij ITA Airways, waar hij tot eind 2023 werkzaam was. Bij Maserati neemt Giovanni Perosino nu de leiding over Marketing & Communicatie op zich en rapporteert hij aan Maserati Brand CEO Davide Grasso.
‘We heten Giovanni van harte welkom bij de Maserati-familie’, aldus Grasso. “Ik ben ervan overtuigd dat zijn solide ervaring in de autowereld waardevolle bijdragen gaat leveren aan onze onderneming, in lijn met het realiseren van onze doelstellingen op dit relevante, strategische en historische moment voor ons merk.’
‘Na een carrièreonderbreking van een paar jaar in de automobielsector, ben ik blij om terug te keren naar een wereld die mij in het verleden zoveel heeft gebracht’, verklaart Giovanni Perosino, de nieuwe CMO van Maserati. ‘Ik ben ervan overtuigd dat deze wereld mij nog steeds veel te bieden heeft. Deze nieuwe uitdaging als Chief Marketing Officer voor Maserati – het ultieme op het gebied van de meest exclusieve ‘Made in Italy’ auto’s – biedt mij een unieke kans om in contact te komen met een merk dat niet alleen historie heeft geschreven in de mondiale auto-industrie, maar ook nu nog één van de grootste namen in de toekomst van mobiliteit is.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management