Nieuwe campagne OBA: ‘Goede voornemens? Train je leesspier?’

Nieuwe campagne OBA: ‘Goede voornemens? Train je leesspier?’
  • Algemeen
  • 9 jan 2024 @ 09:24
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Januari is de maand van de goede voornemens. Mensen sluiten sportschoolabonnementen af en nemen zich voor gezonder te eten. Daar haakt de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) op in met een ludieke campagne met een serieus doel: leesbevordering.

Voor de campagne werden modellen gefotografeerd met attributen uit de sportschool. Daaraan werd overal een boek toegevoegd. Dit initiatief heeft als doel Amsterdammers te motiveren om meer te gaan lezen en zo hun 'leesspier' te trainen. De campagne ‘Goede voornemens? Train je leesspier?’ richt zich op volwassenen, kinderen en hun ouders, jongeren én laaggeletterden. Het doel is om te inspireren met boekentips per interesse, een artikel met tips over hoe lezen leuk blijft en uitgebreide aandacht voor de diverse mogelijkheden die de OBA te bieden heeft.

De bibliotheek biedt ook een kortingsactie, vergelijkbaar met hoe sportscholen dat in deze tijd doen: Word vóór 8 februari lid van de OBA en ontvang 3 extra maanden lidmaatschap.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken