[Onderzoek] Lachen op het werk belangrijker dan goede koffie
- B2b
- 16 dec 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieOnderzoekMarketing
- 16 dec 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
Goede koffie (of thee) op ons werk vinden we belangrijk. Niets nieuws onder de zon. Maar wat we nog belangrijker vinden op ons werk: lachen. Uit onderzoek* van zorgverzekeraar Aevitae, uitgevoerd door Ruigrok Netpanel blijkt dat 87 procent van de werknemers het (zeer) belangrijk vindt om tijdens het werk te lachen en 77 procent vindt het (zeer) belangrijk dat er goede koffie of thee is op hun werk. De communicatie, marketing en reclamebranche staat overigens op derde plaats!
Uit het onderzoek blijkt ook dat meer dan een kwart (26%) van de werknemers lachen op zijn werk zó belangrijk vindt dat ze zouden overwegen om van werkgever te wisselen als er te weinig gelachen zou worden op hun werk. En 28 procent vindt dat de werkgever actie moet ondernemen om ervoor te zorgen dat er meer wordt gelachen op het werk. Meer dan een kwart van de werknemers (26%) lacht niet dagelijks op het werk.
Meer lachen met collega’s op derde plaats goede voornemens 2017
Gevraagd naar de goede voornemens voor 2017 aangaande gedrag op het werk zien we de volgende top 5:
Gezond en inzetbaar
Arndt van den Beuken, algemeen directeur van Aevitae: ‘We praten veel met werkgevers als we de zorgverzekeringen op maat maken voor hun werknemers. En dan bespreken we ook hoe ze werknemers kunnen helpen om gezond en inzetbaar te blijven. Gezonde leefstijl en werkdruk zijn de bekende thema’s. Wij voegen daar lachen op het werk aan toe omdat het positieve effecten heeft. Het is goed voor je gezondheid en draagt bijvoorbeeld bij aan het teamgevoel. Vandaar ook dit onderzoek. Het laat zien dat werknemers lachen ook erg belangrijk vinden.’
Top 3 beroepen met een lach
De top 3 branches waarin we denken dat er het meest gelachen wordt, zijn:
Op de vierde plaats taat de sector logistiek, inkoop en opslag (12%). In de juridische branche, bij nutsbedrijven en in de wetenschap denken we dat er niet veel gelachen wordt (allemaal scoren ze maar 1%).
* Onderzoek onder 1.640 Nederlandse werknemers van 18 jaar en ouder uitgevoerd in november 2016 door onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Data & Analytics Congres: focus op... 18-09-2024
- Coca-Cola Europacific Partners... 17-09-2024
- Effectiviteit telemarketing gelijk,... 16-09-2024
- De marketingtransfers van week 37,... 13-09-2024
- AI-agent zorgt voor efficiëntere... 13-09-2024
- 31 kanshebbers voor een Effie Award... 12-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing